| کد مطلب: ۱۰۶۷۶۵۰
لینک کوتاه کپی شد

۳۰۰ هزار واحد خوابگاه متاهلی برای دانشجویان کشور نیاز است

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: یکهزار و ۳۰۰ واحد خوابگاه متاهلی در کشور تامین شد و ۳۰۰ هزار واحد دیگر نیاز است.

۳۰۰ هزار واحد خوابگاه متاهلی برای دانشجویان کشور نیاز است

علی خطیبی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در سمنان افزود: یکهزار واحد خوابگاه متاهلی در کشور وجود دارد، ۳۰۰ واحد دیگر به تازگی تحویل داده شد و تعدادی در دست ساخت است.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه تامین مسکن نخبگان از عوامل موثر در جلوگیری از مهاجرت و ماندگاری نخبگان است که رفع این دغدغه اولویت دولت سیزدهم هم محسوب می شود، ادامه داد: ساخت خوابگاه یا خانه دانشجویی برای رفع دغدغه مسکن نخبگان و دانشگاهیان با اهتمام ویژه در دست پیگیری است.

وی اضافه کرد: تسریع در ساخت خوابگاه‌های متاهلی برای جبران عقب ماندگی مورد توجه است و کلنگ‌زنی آغاز ساخت خوابگاه ۱۳۴ واحدی متاهلی در دانشگاه سمنان از جمله تلاش‌ها برای افزایش شمار خوابگاه‌های متاهلی است.

حذف سهمیه پذیرش فرزندان هیات علمی در دانشگاه ها

خطیبی با بیان اینکه در نظر گرفتن سهمیه برای پذیرش فرزندان اعضای هیات علمی در دانشگاه‌ها تنها امتیاز برای اعضای هیات علمی بود، گفت: سال گذشته با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی این امتیاز نیز حذف شد.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: دانشگاه‌ها با جذب نخبگان، تامین اعضای هیات علمی را دنبال می‌کنند و با جذب اعضای هیات علمی جدید به دنبال رفع کمبودها هستند.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به منظور پیگیری ساخت خانه دانشگاهیان در قالب طرح نهضت ملی مسکن و کلنگ‌زنی طرح‌هایی با بیش از ۱۰۰ واحد خوابگاه دانشجویی به سمنان سفر کرد.

سمنان استانی دانشگاهی با بیش از ۷۰ هزار دانشجو است.

 

منبع : ایرنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار