| کد مطلب: ۱۰۶۷۵۵۸
لینک کوتاه کپی شد

تشدید تنش بین رئیس پلیس و وزیر امنیت اسراییل

تنش بین رئیس پلیس و وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی ادامه دارد و هرکدام، دیگری را مسئول ناآرامی‌ها و بحران های اخیر در سرزمین‌های اشغالی دانستند.

تشدید تنش بین رئیس پلیس و وزیر امنیت اسراییل

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» از تشدید تنش ها بین «کوبی شبتای» رئیس پلیس رژیم صهیونیستی و «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم خبر داد و نوشت: مصاحبه اخیر شبتای علیه بن گویر، وی را به شدت عصبانی کرده است.

براساس این گزارش، شبتای در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» گفته که وی مانع از سیاسی شدن پلیس توسط بن گویر شده است.

شبتای در این مصاحبه اعلام کرده که دیگر وزیران امنیت داخلی، محدودیت های پلیس در سرکوب مخالفان را می فهمیدند، اما بن‌گویر درکی از این موضوع ندارد.

بن گویر نیز در پاسخ به مصاحبه شبتای، وی را «بچه» خطاب کرد و رئیس پلیسی دانست که نتوانسته ماموریتش را به خوبی انجام دهد، اما انتظار دارد کماکان در این منصب باقی بماند.

بر اساس این گزارش، ریاست سه ساله شبتای بر پلیس رژیم صهیونیستی در ماه ژانویه به پایان می رسد. به طور معمول، رئیس پلیس برای یک دوره چهارساله دیگر منصوب می شود، اما بن گویر اعلام کرده که ریاست شبتای برای چهار سال دیگر را تمدید نخواهد کرد.

به گزارش ایرنا، حضور وزیران تندرو در کابینه رژیم صهیونیستی موجب تشدید گسست داخلی این رژیم شده، به طوری که در بیش از هشت ماه گذشته، همواره سرزمین های اشغالی صحنه تظاهرات اعتراضی و ناآرامی بوده است.

آمریکا و دیگر متحدان رژیم صهیونیستی نیز درباره حضور تندروها در کابینه این رژیم هشدار داده اند، زیرا آن را عامل گرایش بیشتر جوانان فلسطینی به مقاومت و تسریع فروپاشی این رژیم می دانند.

 

منبع : ایرنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار