| کد مطلب: ۱۰۶۰۳۶۰
لینک کوتاه کپی شد

انتخابات باید نتیجه بخش باشد!

گزاره تفاوت انسان‌ها در انتخاب‌هایشان است، در فضای سیاست، اقتصاد، فرهنگ و... مصداق دارد. جامعه امروز ایران انواع و اقسام انتخابات را پشت‌سر گذاشته است. بنابراین پیام واقعیت‌های امروز مملکت در عرصه اقتصاد، معیشت، سیاست و... چیست؟ اگر از یک ناظر بیرونی یا بی‌طرف پرسیده شود چرا بعد از پشت‌سر گذاشتن این حجم از انتخابات‌ ریاست‌جمهوری، مجلس، شورا و... وضعیت امروز رقم خورده است؟ بدون درنگ پاسخ می‌دهد، حتما مردم انتخاب‌های خوبی انجام نداده‌اند!

انتخابات باید نتیجه بخش باشد!

به گزارش آرمان ملی آنلاین، امید فراغت، روزنامه‌نگار نوشت: در همه جای دنیا منتخبین مردم در تمام عرصه‌ها، پاسخگوی اقدام و عمل‌های‌شان هستند. نکته مهم این‌که آیا منتخبین صندوق‌های رای جمهوری‌اسلامی، نسبت به عملکردشان و نتیجه‌ای که تولید کرده‌اند، پاسخگوی ملت ایران بوده‌اند؟ چندین دوره است که منتخبین آرای عمومی بعد این‌که نتوانستند، شعارهای انتخاباتی‌شان را محقق کنند پیوسته و مداوم گزاره نگذاشتند کار کنیم را بیان می‌کنند! قاعدتا این پرسش مطرح می‌شود که درد و دردها چیست؟ مگر می‌شود علت ناکامی همگی‌شان یک پاسخ مشابه داشته باشد.

سال‌هاست که نقادان و منتقدان دلسوز، صحبت از برگزاری انتخابات رقابتی‌تر می‌کنند. انتخاباتی که همه مردم با سلایق و دیدگاه‌های مختلف، نماینده دیدگاه‌های‌شان را داشته باشند. متاسفانه درد بزرگ این است مگر می‌شود ملتی تجربه انواع و اقسام رئیس‌جمهورها، مجلسی‌ها و شورایی‌ها را داشته باشد اما مشکلات خرد و کلان‌شان نه تنها حل، بلکه روز به روز شکل پیچیده‌تری به خود بگیرد؟ وقتی ملت ایران طعم و مزه موفقیت و مطلوبیت تعدد در انتخابات را نچشیده‌ و پیوسته در موقعیتِ سخت‌‌تری نسبت به گذشته قرار می‌گیرند، آیا نباید تغییر روشی صورت بگیرد؟

انتخاباتی که تا به امروز نتوانسته مشکلات جامعه ایران را حل کند. قاعدتا باید مورد بازنگری قرار بگیرد! اما نکته‌ اینجاست شورای نگهبان با توجه به جایگاه قانونی و فقهی خود با تشخیص مشکلات جامعه، آنانی که توان دارند را برای حل مشکلات مملکت، احراز صلاحیت می‌کند. بنابراین به عنوان مرجعی که قدرت تشخیص دارند بهتر است پاسخ بدهند چرا احراز صلاحیت‌شدگان‌شان نتوانسته‌اند، تولید رضایت عمومی کنند؟

قاعدتا شورای نگهبان وقتی چنین تشخیصی دارند که کدام کاندیدا می‌تواند جامعه را به سر منزل مقصود برساند، می‌توانند نقص و کاستی‌های عدم تحقق اهداف و شعارهای احراز صلاحیت شدگان‌شان را تشخیص بدهند. چرا که برای جامعه آگاه شده ایران امروز، میوه‌های درخت و محصولات درختان برای‌شان بسیار مهم شده است و به تعبیری درخت بی‌میوه را به مثابه چوب خشک می‌بینند! صدها سال هم زیر درخت کاج و چنار باشید، آن درختان میوه نمی‌دهند. سایه‌ها خنک کننده هستند اما هیچ بشری را از گرسنگی، سیر نمی‌کند!

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار