| کد مطلب: ۶۰۱۹۶۷
لینک کوتاه کپی شد

صمت: بانک‌ها برای رفع مسدودی ۱۰۰ میلیون تومانی حساب‌ وکالتی اقدام کنند/ رفع مسدودی به منزله انصراف و حذف اولویت متقاضی نیست

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان طی نامه‌ای به مدیران عامل ۲۷ بانک و موسسه اعتباری اعلام کرد که رفع مسدودی وجوه حساب‌های وکالتی به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان، مربوط به طرح اولویت‌بندی خودروهای تولید داخل انجام شود.

صمت: بانک‌ها برای رفع مسدودی ۱۰۰ میلیون تومانی حساب‌ وکالتی اقدام کنند/ رفع مسدودی  به منزله انصراف و حذف اولویت متقاضی نیست

آرمان ملی آنلاین ایسنا نوشت، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان - در این نامه با اشاره به انجام اولویت‌بندی طرح متقاضیان خرید خودروهای تولید داخل از طریق سامانه یکپارچه فروش، تاکید کرده که بر اساس تصمیمات گرفته شده، مقرر شده تمامی بانک‌های عامل نسبت به رفع مسدودی حساب وکالتی به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان، مربوط به طرح فروش خودروهای داخلی به نام این سازمان، اقدام کنند.

بنابراین او از بانک‌ها خواسته ضمن تسریع در رفع مسدودی حساب متقاضیان یاد شده، نسبت به ابلاغ و اطلاع رسانی موضوع به تمام شعب مرتبط اقدام لازم معمول و نتایج به این سازمان منعکس شود.

فرهیدزاده همچنین تاکید کرده که رفع مسدودی مبالغ یاد شده به منزله انصراف و حذف اولویت متقاضی نیست و چنانچه متقاضیان در طرح‌های دیگر فروش خودرو شرکت کنند، می‌توانند در مهلت مقرر و براساس اولویت‌بندی اعلامی و فرایندهای مربوطه نسبت به خرید خودروی خود اقدام کنند.

گفتنی است متن این نامه برای مدیران عامل بانک‌های سپه، ملی، صادرات، رفاه کارگران، توسعه صادرات، صنعت و معدن، مسکن، توسعه تعاون، سینا، دی، اقتصاد نوین، پارسیان، پاسارگاد، سرمایه، آینده، شهر، گردشگری، مهر اقتصاد، ملت، ایران زمین، کارآفرین، کشاورزی، رسالت، قرض الحسنه مهر ایران، پست بانک ایران و مؤسسات اعتباری نور و ملل ارسال شده است.

پیش از این بانک‌ها ۵۰۰ میلیون تومان مسدود شده‌ تعداد بسیاری از متقاضیان "انصرافی" خودروهای وارداتی را نیز آزاد و پرداخت نکردند و در نهایت قائم مقام وزیر صمت در نامه‌ای خطاب به رئیس کل بانک مرکزی خواستار رفع مسدودی حساب وکالتی انصراف‌دهندگان خودروهای وارداتی شد. البته در این نامه اشاره‌ای به این موضوع نشده است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار