| کد مطلب: ۱۱۰۹۸۲۱
لینک کوتاه کپی شد

غلامعلی رجایی در گفت وگو با«آرمان ملی»:

کارخانه های نارضایت سازی را تعطیل کنید

آرمان ملی- احسان انصاری:« اینکه برخی گمان می کنند با عکس برداری و جریمه کردن خودرو می توانند حجاب را در جامعه ترویج بدهند دیدگاه اشتباهی است و بلکه نارضایتی برخی زنان را نسبت به نظام بیشتر خواهد کرد.در سال های اخیر کارخانه های نارضایت سازی زیادی در کشور آغاز به کار کرده اند که آلودگی های زیادی به همراه داشته اند.

کارخانه های نارضایت سازی را تعطیل کنید

 توصیه من این است که این کارخانه ها را تعطیل کنید تا میزان رضایت مردم افزایش پیدا کند.در شرایط کنونی بهترین جراحان،اساتید دانشگاه و برخی از کارآفرین های موفق جامعه زن هستند.شرایط به شکلی نیست که ما بخواهیم برای همه زنان جامعه یک تصمیم بگیریم». جملات ذکرشده اظهارات دکتر غلامعلی رجایی، فعال سیاسی اصلاح طلب و استاد دانشگاه در گفت وگو با«آرمان ملی» است.

رجایی در این گفت وگو به مهم ترین چالش های پیش روی جامعه ایران درباره زنان اشاره کرده است. وی می گویید:یکی از چه باید کردهای جامعه ایران این است که باید از ظرفیت زنان استفاده کرد و تغییر نگاه زنان را نسبت به زندگی پذیرفت.کدام عقل سلیم می پذیرد که با جریمه کردن خودروی زنان جامعه مجبور به حجاب اجباری شوند؟ این وضعیت در ماه رمضان درباره روزه خواری نیز وجود داشت؟آیا می توان با جریمه کردن افراد آنها را به روزه گرفتن اجبار کرد؟این راه حل مشکلات اجتماعی را نه تنها حل نمی کند و بلکه تشدید نیز می کند. حجاب یک مسأله فرهنگی است که باید با رویکرد فرهنگی با آن برخورد شود و باید این موضوع درونی سازی و فرهنگ سازی شود تا به نتیجه برسد و با روش های سلبی به نتیجه نخواهد رسید.اینکه برخی گمان می کنند با عکس برداری و جریمه کردن خودرو می توانند حجاب را در جامعه ترویج بدهند دیدگاه اشتباهی است و بلکه نارضایتی زنان را نسبت نظام خواهد شد.

در سال های اخیر کارخانه های نارضایت سازی زیادی در کشور آغاز به کار کرده اند که آلودگی های زیادی به همراه داشته اند. توصیه من این است که این کارخانه ها را تعطیل کنید تا میزان رضایت مردم افزایش پیدا کند.در شرایط کنونی بهترین جراحان،اساتید دانشگاه و برخی از کارآفرین های موفق جامعه زن هستند.شرایط به شکلی نیست که ما بخواهیم برای همه زنان جامعه یک تصمیم بگیریم. به هر حال در این میان چند نفر نیز هنجارشکنی می کنند که باید با آنها به شیوه قانونی برخورد شود. اما این وضعیت به معنای این نیست که همه زنان جامعه را به سمتی هدایت کنیم که خودمان دوست داریم.روش هایی مانند عکس برداری و جریمه مالی به نتیجه نخواهد رسید و به همین دلیل ما باید دست از این روش های بی نتیجه برداریم.جامعه ایران یک جامعه هوشمند است و به خوبی می تواند مسیر توسعه و رشد خود را فراهم کند. در 4 دهه گذشته این مسائل وجود نداشته و تنها در سال های اخیر است که چنین اتفاقاتی در کشور رخ می دهد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار