| کد مطلب: ۱۰۵۶۶۶۶
لینک کوتاه کپی شد

بلاتکلیفی خسارت‌دیدگان متروپل یک سال بعد از فاجعه

اهالی متروپل و آنهایی که خانه‌های‌شان را برای آواربرداری خالی کرده بودند، بعد از یک سال هنوز بلاتکلیف هستند و هیچ مسوولی پاسخ آنها و خسارت‌های بی‌شماری که متحمل شده‌اند را نداده است.

بلاتکلیفی خسارت‌دیدگان متروپل یک سال بعد از فاجعه

به گزارش آرمان‌ملی‌آنلاین، خیابان امیری آبادان؛ روز سه‌شنبه دوم خرداد، ساعت 30: 12 دقیقه که می‌شود، صدای ضجه خانواده‌های داغدار و کل زدن زن‌ها، فضا را  به لرزه درمی‌آورد. 

 مادران داغدار، مویه‌کنان در حالی که عکس عزیزان‌شان را بلند کرده‌اند و به سوی ویرانه‌های ساختمان متروپل سرازیر می‌شوند. بر سر و سینه می‌کوبند و فریاد می‌زنند:  «شهدا زیر خاکن، متهمان آزادن»، «بگو برادرم کو، این گل پرپرم کو...» 

اولین سالگرد قربانیان فاجعه ساختمان متروپل است که ظهر دوم خرداد پارسال فروریخت و ۴۳ نفر زیر آوارهای آن مدفون شدند و ۱۳ نفر هم مصدوم. 

بسیاری از مردم آبادان از ساعت‌ها قبل برای عزاداری و همدردی با خانواده‌های کشته‌شدگان، به خیابان امیری آمده‌اند. ولی نیروهای امنیتی و یگان ویژه از اوایل صبح، اطراف ساختمان متروپل را مسدود کرده‌اند و اجازه تجمع نمی‌دهند. 

اعتماد نوشت، خانواده جلیلیان اولین خانواده از کشته‌شدگان حادثه هستند که برای برگزار کردن مراسم به ساختمان متروپل آمدند ولی آنها هم با مانع مواجه شدند.  

فوزی جلیلیان، صاحب یک آبمیوه‌فروشی در برج متروپل، 2پسرش آرین و عرفان و برادرزاده‌اش حمیدرضا هم جزو قربانیان متروپل بودند. پیکرشان یک هفته بعد از فاجعه پیدا شد. مردم، ندا جلیلیان، مادر خانواده را داغدارترین زن فاجعه متروپل نامیدند. او امروز، نسبت به برخورد پلیس اعتراض کرد و گفت که کمترین انتظار خانواده‌ها از مسوولان این بود که اجازه بدهند در محل حادثه مراسم یادبود و عزاداری برگزار کنند.

خانواده ناصر مطوری، همسر دانیال خسروی، خانواده نادیا کعبی، خانواده مریم قربانی و رامین معصومی و مادر آرمان قیصری هم به عزاداران پیوستند و بعد کم‌کم سایر خانواده‌ها هم با چهره‌های اشک‌آلود حضور یافتند. با بیشتر شدن جمعیت خانواده‌های کشته‌شدگان و مردم، از ساعت 30: 12 دقیقه به بعد دیگر نیروهای امنیتی راه را بر عزاداران باز کردند. 

آبادان  دلش گرفته

دیواره آبی رنگی که دورتادور، ویرانه‌های متروپل را احاطه کرده، پر از بنرها و عکس‌های جانباختگان حادثه است. ساعت نزدیک یک ظهر، دمای هوا در آبادان ۴۲ درجه را نشان می‌دهد. هوا اما گرم‌تر احساس می‌شود و برخی از عزاداران از شدت گرما از حال رفته‌اند.

حالا دیگر دسته عزاداری و سینه‌زنی مردانه هم آمده است. خیابان متروپل پذیرای صدها نفر از مردم عزادار است. صدای سنج و دمام بلند می‌شود و عزاداران با فریاد «ای وا ویلا عزا و ماتمه»، «السلام بر شهدا»، «آبادان دلش گرفته» با قدم‌های آرام از ساختمان متروپل فاصله می‌گیرند و وارد یکی از خیابان‌‌های فرعی پشت این ساختمان می‌شوند و بعد از نیم ساعت ختم مراسم را اعلام می‌کنند. بنرهایی که در خیابان نصب شده مراسم عزاداری در ساعت ۱۹-۱۷ امروز در آرامستان «بهشت رضا» آبادان را هم اعلام کرده‌اند

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار