| کد مطلب: ۱۰۶۳۶۳۰
لینک کوتاه کپی شد

آرمان ملی آنلاین گزارش می‌دهد:

خشم اردوگاه رسانه‌ای تندروها از صحبت‌های اخیر فردوسی‌پور | چرا اصولگرایان تندرو از محبوبیت عادل وحشت دارند؟

در حالی‌که انتشار ویدیویی از صحبت‌های عادل فردوسی‌پور در برنامه فوتبال 360، طی روزهای اخیر به شکل گسترده‌ای در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بازتاب داشت، برخی رسانه‌های تندرو بار دیگر به این مجری و گزارشگر حمله کردند که این حمله‌ها در مواردی همراه با متهم کردن تهیه‌کننده و مجری سابق برنامه نود در زمینه‌های تبلیغاتی و مالی بود.

خشم اردوگاه رسانه‌ای تندروها از صحبت‌های اخیر فردوسی‌پور | چرا اصولگرایان تندرو از محبوبیت عادل وحشت دارند؟

به گزارش آرمان ملی آنلاین، عادل فردوسی‌پور این هفته در برنامه خود با عنوان فوتبال 360 در مقابل دو خبرنگار ورزشی قرار گرفت و پس از مدت‌ها درباره ماجراهای کنار گذاشتنش از برنامه نود و گزارشگری فوتبال توضیحاتی داد. او با بیان اینکه از اسفند سال 1397 که به او خبر دادند دیگر نمی‌تواند برنامه محبوب نود را روی آنتن ببرد، سه راه در پیش داشت که اولی رفتن از ایران و پاسخ مثبت دادن به پیشنهادهای بی‌شرمانه و باشرمانه بود، دوم اینکه حرفه دوست‌داشتنی خود را رها کند و به کاری غیر از کار اصلی خود بپردازد و سوم  اینکه بماند و با کمک تیم همراه خود راهی برای ادامه کار در زمینه فوتبال و رسانه پیدا کند.

فردوسی‌پور، در این برنامه همچنین از اتهاماتی که به او در ماجرای گزارش فینال جام باشگاه‌های آسیا زده شد پرده‌برداری کرد و گفت: می‌گفتند فلانی از سعودی‌ها پول گرفته؛ در حالی‌که من به خاطر عشق به فوتبال و گزارشگری حتی پول بلیط هواپیما را هم خودم دادم و AFC با اینکه دعوت‌کننده من بود هنوز پول بلیط من را نداده است.

انتشار گسترده صحبت‌های فردوسی‌پور در شبکه‌های اجتماعی

با انتشار این صحبت‌ها در اپلیکیشن و سایت اختصاصی برنامه فوتبال 360، به سرعت ویدیوی صحبت‌های فردوسی‌پور در فضای مجازی بازتاب پیدا کرد و صفحات مختلف در پلتفرم اینستاگرام این صحبت‌ها را پوشش دادند. همچنین بسیاری از وب‌سایت‌های خبری گزیده یا نسخه کامل این گفت‌وگو را بازنشر کردند و در مدت زمانی کوتاه این ویدیو میلیون‌ها بار دیده و پسندیده شد.

تنها در یکی از صفحات هواداری فردوسی‌پور در اینستاگرام، ویدیوی صحبت‌های او بیش از 500 هزار بار پسندیده شد یا به اصطلاح لایک خورد اما گویا این صحبت‌ها به مذاق برخی سایت‌ها و صفحات تندرو در اینترنت خوش نیامد و لوازم و ابزار حمله به این مجری مغضوب صدا و سیما را فراهم کرد.

در یکی از تندترین این حملات سایت رجانیوز، نزدیک به جبهه پایداری، عادل فردوسی‌پور را «مجری شکست‌خورده» نامید و انواع و اقسام اتهامات را از جمله بازارگرمی عادل برای جذب  اسپانسر و ایفای نقش بازجو برای فوتبالیست‌ها را به این چهره محبوب رسانه‌ای و ورزشی منتسب کرد.

اتهام رنگی به فردوسی‌پور

رجانیوز در گزارش سراسر اتهام خود علیه فردوسی‌پور نوشت: «عادل فردوسی‌پور ممکن است روزی صورتش را در رنگ زرد فرو ببرد، او به مانند هوادارانی که صورت خود را رنگ می‌کنند تا دیده شوند، به دیده شدن علاقه دارد و تا به امروز نشان داده که هیچ ناهنجاری از وی بعید نیست!»

این گزارش در ادامه آورده است: «یک بار تصاویری که از فردوسی‌پور در سال‌های اخیر پربازدید شده را مرور کنید. در مقابل جهانبخش نشسته و انگ بازجویی را به جان می‌خرد و صحبت‌های رادیکال می‌کند تا دیده می‌شود! در مقابل دوربین حاضر شده و داستان نخ‌نما شده و تکراری رانده شدن‌ش از شبکه سه را تکرار می‌کند. این رفتارها فردوسی‌پور چند دلیل اصلی دارد. اول اینکه او فهمیده وقتی دیده می‌شود که حرف‌های زرد و سطحی بزند! او مصاحبه با سه بازیکن پرسپولیس، وریا غفوری و روزبه چشمی را در کارنامه دارد. این مصاحبه‌ها مورد توجه هواداران و رسانه‌های ورزشی قرار نگرفت و کمتر هوادار فوتبالی این مصاحبه‌ها را تماشا کرد. او مطمئن است که فقط رفتار زرد او را به بورس توجهات بازمی‌گرداند. جالب اینکه فردوسی‌پور در مصاحبه اخیر عنوان داشت که من به پیشنهادهای مالی سنگین میلیون دلاری فکر هم نمی‌کنم! به نظر می‌رسد این گونه مواجهه جنبه تبلیغاتی و رسانه‌ای دارد.»

این گزارش البته تلاش کرده برای ادعاهای خود علیه فردوسی‌پور مستنداتی هم ارائه کند که البته این مستندات بیشتر شبیه دست و پا کردن بهانه برای ادعاهای مطرح شده است. رجانیوز نوشته: «طبق شنیده‌های خبرنگار رجانیوز وضعیت مالی «۳۶۰» نیمه ورشکسته است. کم رنگ شدن حضور خبرنگاران این رسانه در رویدادهای ورزشی و تغییر اسپانسر مالی این مجموعه نشانه این موضوع است. احتمالا اسپانسر قبلی هم متوجه شده‌ این فردوسی‌پور دیگر محلی از اعراب ندارد و توسط فضاسازی‌های رسانه‌ای باد شده است. همه این شرایط و از همه مهم‌تر گم شدن نام «۳۶۰» بین رویدادها ورزشی، شرایط سختی را در مقابل فردوسی‌پور قرار داده است. شرایطی که فردوسی‌پور را مجبور کرده که زردترین رفتارهای ممکن را انجام دهد.»

در انتهای این گزارش هم آمده: «عادل فردوسی‌پور ممکن است روزی صورتش را در رنگ زرد فرو ببرد، او به مانند هوادارانی که صورت خود را رنگ می‌کنند تا دیده شوند، به دیده شدن علاقه دارد و تا به امروز نشان داده که هیچ ناهنجاری از وی بعید نیست!»

ترس تندروها از محبوبیت فردوسی‌پور

با وجود اینکه صحبت‌های فردوسی‌پور در برنامه فوتبال 360، رنگ و بوی مشخصی از علاقه به وطن، مردم و حرفه این مجری داشت، معلوم نیست چرا سایت‌های تندرویی مانند رجانیوز از این سخنان برآشفته شدند؟ عادل فردوسی‌پور با وجود هجمه‌هایی که در این چند سال از سوی رسانه‌های نزدیک به فروغی و همفکرانش به او شد، همچنان از ابراز خشم و هتاکی نسبت به منتقدانش پرهیز دارد و پس از بیش از چهار سال تنها با کلامی آمیخته با آرامش تلاش کرد پاسخ دوستداران برنامه‌اش را بدهد که در این مدت از او خواسته‌اند درباره برکناری‌اش از پرمخاطب‌ترین برنامه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، سخن بگوید.

با این همه و با وجود اینکه فردوسی‌پور در این صحبت‌ها همچنان از ماندن در ایران و کار کردن در فضای کنونی سخن گفت و آشکارا از نه گفتن‌ها به پیشنهادات سنگین مالی خارج از کشور پرده برداشت، مشخص نیست چرا اردوگاه رسانه‌ای اصولگرایان تندرو، از جمله پایگاه خبری نزدیک به جبهه پایداری اینچنین از سخنان او برآشفته شدند.

آیا هجمه‌ها علیه فردوسی‌پور و برنامه‌اش دلیلی جز محبوبیت این مجری و فعال رسانه‌ای _ ورزشی و وحشت از این محبوبیت می‌تواند داشته باشد؟ هجمه‌ها و اتهاماتی که حتی در موضوعاتی نظیر مهاجرت مجریان و خبرنگاران ورزشی دیگر نظیر مزدک میرزایی که از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به شبکه معاند ایران اینترنشنال کوچ کرد هم سابقه ندارد. 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار