| کد مطلب: ۱۰۶۰۴۸۴
لینک کوتاه کپی شد

یک جامعه شناس: اصلاح حاکمیت کم‌هزینه‌تر از تغییر جامعه است

محمدعلی الستی جامعه شناس ارتباطات گفت: نسل امروز به این دلیل که ناامید است مخالف دائمی باقی می ماند.

یک جامعه شناس: اصلاح حاکمیت  کم‌هزینه‌تر از تغییر جامعه است

به گزارش آرمان ملی آنلاین، محمد علی الستی جامعه شناس ارتباطات  عصر ایران؛ حمیدرضا عسگری- نوع کنش و رفتارهای نسل کنونی به خصوص جوانان در بیان خواست‌ها و مطالبات یکی از پرچالش‌ترین مساdل در حوزه اجتماعی است که هنوز واکنش مناسبی را از سوی حاکمیت به خود ندیده است .

  این موضوع از جهات مختلف قابل بررسی است، اما باید توجه ویژه به این hlv داشت که آینده ایران را باید در دل مطالبه‌گری نسل امروز [جُست.. حال باید دید ناکامی در مطالبه‌گری و کسب توفیق در بیان مطالبات ریشه در چه دارد.

این موضوع را با دکتر "محمدعلی الستی" جامعه‌شناس ارتباطات و استاد دانشگاه در میان نهادیم و دربارۀ آن به بحث نشستیم:

  گسست یا شکاف بین نسلی در صورت بی توجهی به بحران تبدیل می شود

  دکتر الستی، در ابتدای بحث خود در بررسی چالش‌های موجود در امر مطالبه‌گری در جامعه، به موضوع "گسست یا شکاف بین نسلی" اشاره کرد و بیان داشت: اولین چالش اجتماعی در این گسست است و این موضوع در تمام نقاط جهان بین نسل قدیم و نسل جوان با یک اختلاف نظرهایی وجود دارد که در مواردی به شکل عارضه آن را مطرح می کنند و اگر به آن توجه نشود تبدیل به مشکل خواهد شد و اگر باز به آن توجه نشود تبدیل به بحران خواهد شد. 

 در سوی دیگر قضیه مسأله مطالبات نسل جدید قرار دارد که از نوع همان اختلاف بین‌نسلی است، منتها وضعیت خاصی که وجود دارد این است که ما در یک ساختارسیاسی زندگی می کنیم که یک "نظام منحصر به فرد" است. شکل گیری این نظام سیاسی آن را تبدیل به یک پدیده کرده است.

به عبارتی دیگر اختلاف بین نسلی در کشور ما، بین نسل جدید و نسلی است که حاکمان جمهوری اسلامی هستند. 

برای تشریح این موضوع باید گفت  اختلاف بین نسلی همواره بین یک نسل قدیمی با یک نسل مدرن بوده است. نسل سنتی اصولی برای خود داشته و به آن پای‌بند بوده و معتقد است راه درست مسیر آنهاست  و نسل جدید، مترقی و پیشرو و رباینده و طرفدار تغییر است. حال به تقابل سنت و مدرنیته می‌رسیم. 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار