| کد مطلب: ۱۰۵۵۹۱۸
لینک کوتاه کپی شد

آرمان ملی بررسی می‌کند

رویارویی انتخاباتی جبهه پایداری و طیف قالیباف به بهانه «شاسی بلندها»

«شاسی بلند گیت»؛ ماجرایی که طی یکماه گذشته جامعه را درگیر خود کرده و از مجلس گرفته تا دولت با این موضوع مواجه‌ هستند. هر چند از همان روزهای اول که احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز بحث اعطای خودروهای شاسی‌بلند دیگنیتی و فیدلیتی به نمایندگان از سوی وزیر سابق صمت برای عدم رای به استیضاح را مطرح کرد شاهد موجی از واکنش‌ها بودیم و مخالفت‌ها و تکذیبیه‌ها یک به یک بیرون می‌آمد.

رویارویی انتخاباتی جبهه پایداری و طیف قالیباف به بهانه «شاسی بلندها»

آرمان ملی آنلاین - حمید شجاعی:  اما اصل ماجرا با کم و کیف و دیگری تایید شد و خضریان، نماینده مجلس در مصاحبه با شبکه افق با تایید این ماجرا گفت: «بله، اتفاق افتاده و به‌نام نماینده و اطرافیان نماینده اعم از فامیل و یا دوستان‌شان این موضوع رخ داده است.» این در حالی است که در این میان همگان به‌دنبال شفافیت ماجرا هستند تا مشخص شود آن دسته از نمایندگانی که احتمالا و احیانا خودروهای شاسی‌بلند را دریافت کرده‌اند چه کسانی هستند. جالب اینکه در این موضوع هم درون مجلس شاهد تقابل و رویارویی طیف حامی قالیباف و جبهه پایداری هستیم. چنانکه قالیباف در مقام رئیس مجلس دستور پیگیری و شفاف‌سازی موضوع از سوی کمیسیون اصل نود و هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان را داده بود، اما هنوز هیچ شفاف‌سازی در این مساله صورت نگرفته است. چیزی که به‌نظر می‌رسد پایداری‌چی‌ها نیز بدشان نمی‌آید که اساسا صورت نگیرد و با همین ابهامات به استقبال چهارمین اجلاسیه مجلس یازدهم و انتخابات هیأت‌رئیسه و رئیس مجلس بروند تا با استفاده از این مساله و وارد آوردن انتقادات و حملاتی به قالیباف و طیف یارانش بتوانند ریاست و هیأت‌رئیسه را در سال چهارم از آن خود کنند. چه اینکه بسیاری بر این باورند که پایداری‌چی‌ها برای انتخابات پیش روی مجلس دوازدهم در اسفندماه نیز برنامه دارند. حال باید دید مواجهه جبهه پایداری و طیف حامیان قالیباف تا کجا پیش خواهد رفت و ماجرای «شاسی بلندگیت» چه میزان بر نوع نگاه جامعه به مجلس و حضور در انتخابات تاثیر خواهد گذاشت. آنچه مسلم است جبهه پایداری نهایت تلاش خود را برای ماندن در خانه ملت انجام می‌دهد. 

 دنبال منافع سیاسی خود هستید

پس از آنکه ماجرای شاسی‌بلندها مطرح شد و گفته شد که هیأت‌رئیسه مجلس نیز در جریان این واگذاری‌ها قرار داشته است انتقادات نمایندگان به سوی محمد باقر قالیباف روانه شد. چنانکه حسین جلالی، نماینده رفسنجان گفت که رئیس مجلس در جریان واگذاری خودروها قرار داشته و مرتضی آقا تهرانی، نماینده تهران نیز از هیأت‌رئیسه به جهت عدم شفاف‌سازی در این مساله انتقاد کرد. با این حال طیف حامیان قالیباف نیز بیکار ننشتند و طی روزهای گذشته یک نماینده تهران نامه‌ای را به صادق محصولی دبیرکل جبهه پایداری نوشته و خواستار شفافیت نمایندگان منتسب به پایداری در مجلس در موضوع شاسی‌بلندها شده است. در نامه مجتبی توانگر آمده است: ‌«اینکه برخلاف دستور رئیس مجلس، برخی خارج از ساختار مجلس به‌صورت شخصی دریافت خود را دنبال کردند یا نه و اینکه آنها چه کسانی بودند، مساله‌ای است که اتفاقا رئیس مجلس به کمیسیون اصل ۹۰ دستور داده تا پیگیری و درباره آن شفاف‌سازی کند. اکنون آقای آقاتهرانی چرا حاضر نیست از هم‌حزبی خود یعنی آقای پژمانفر، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ سوال کند پرونده به کجا رسید؟ در بخشی از این نامه آمده است: «آقای محصولی به‌ هم‌حزبی‌های خود در مجلس دستور دهید که موضوعی که شفاف است و اتفاقا رئیس مجلس جلوی آن را گرفته را در آستانه انتخابات هیأت‌رئیسه به دروغ به آقای قالیباف نسبت ندهند. شما که دبیرکل پایداری هستید از آقای پژمانفر بخواهید درباره کسانی‌که خودرو گرفته‌اند طبق دستور رئیس مجلس شفاف‌سازی کند و گزارش آن را به صحن علنی و مردم ارائه کند. مصاحبه آقایان آقاطهرانی و جلالی حرف‌های قبلی اینجانب را ثابت کرد و نشان داد که شما و حزب شما به دنبال آن هستید که با از حساسیت افکار عمومی و به خصوص جریان انقلابی روی موضوعات خاص و ارزش‌ها، با ترویج ناامیدی در جامعه، باعث کاهش مشارکت در انتخابات شده و سپس در انتخاباتی حداقلی از رای‌آوری خود مطمئن شوید و بتوانید منافع سیاسی خود را کسب کنید. 

عذر بدتر از گناه 

نماینده تبریز و آذرشهر در ارتباط با ماجرای شاسی‌بلندها و در واکنش به سیاسی‌بازی‌های طیفی و جناحی بر سر این موضوع اظهارداشت: اگر امروز رئیس مجلس معتقد است که از اول متوجه شده و جلویش را گرفته، شفاف اعلام کند چه اقدامی برای اینکه دریافتی نامشروعی نصیب تعدادی شده، انجام داده؟ با خاطیان چه برخوردی صورت گرفته؟ به کدام دادگاه و محکمه معرفی شدند؟ احمد علیرضابیگی گفت: اظهارات از هر دو گروه برای عادی‌سازی دریافت شاسی‌بلند عذر بدتر از گناه است. وی افزود: اصل افشاگری غیرقابل مصادره به مطلوب توسط هر دو طیف مجلس اصولگراست. با این‌که کمیسیون اصل نود مجلس مسئول رسیدگی به این پرونده بوده و این پرونده آن‌جا سابقه داشته، اما آقای خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰، همان ابتدا تکذیب کرد و اعلام کرد «بیگی» دروغ می‌گوید! اگر افشاگری من موضوع هماهنگ شده‌ای با پایداری بود که ایشان باید از اول دامنه‌اش را بیشتر می‌کرد. نه که تکذیب کند و حتی قاطعانه اعلام کرد که نه این پرونده که حتی مشابه این پرونده هم در کمیسیون اصل ۹۰ سابقه‌ای ندارد! این نماینده نزدیک به محمود احمدی‌نژاد بیان کرد: حالا که روند طوری پیش رفته تا دلایل و شواهد و مدارک حکایت از آن کند که من حرف حق گفتم و از جوانب مختلف دارد تاییداتش می‌رسد، یکباره اصل موضوع فراموش شده و تبدیل شده به دستمایه‌ جبهه پایداری که در انتخابات از آن استفاده کند و اثبات وجود کند. به این کارها موج‌سواری می‌گویند. 

خبرنگار : حمید شجاعی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار