| کد مطلب: ۱۰۸۲۰۴۶
لینک کوتاه کپی شد

زاکانی کمر ترافیک را شکست؟

واکنش جدید عضو شورای اسلامی شهر تهران به ترافیک این روزهای تهران و حومه سرای ایرانی در افسریه خبر ساز شد.

زاکانی کمر ترافیک را شکست؟

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در واکنشی جدید به معضل ترافیک این روزهای تهران در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس ‌(توئیتر)  با انتشار چند عکس از ترافیک تهران نوشت: قبل از افتتاح سرای ایرانی در سه‌راه افسریه به شهرداری تهران تذکر داده بودم که این پروژه پیوست ترافیکی نیاز دارد و قبل از افتتاح باید اجرا شود اما حالا می بینیم که متاسفانه مانند اکثر تذکرات اعضای شورای شهر این موضوع نیز شنیده نشد و باعث ترافیک سنگین و نارضایتی شهروندان گردید.

آقای زاکانی : اینگونه می‌خواستید کمر ترافیک را بشکنید؟

 

تویت امانی

در حالی صحبت هایسال گذشته علیرضا زاکانی شهردار تهران این روزها برای عموم شهروندان تهران مورد توجه قرار گرفته است که با افتتاح پروژه سرای ایرانی در منطقه 15 شهرداری تهران شاهد ترافیک عجیب و وحشتناک در ساعات بعداظهر  مواجه هستیم ترافیکی که صدای شهروندان حومه شرقی تهران و بخصوص منطقه افسریه را بلند کرده و نسبت به افتتاح آن واکش هایی منفی را از خود نشان می دهند.

اصولا افتتاح چنین پروژه های عطیم و بزرگی در کلان شهرها باید ابتدا پیوست ترافیکی گرفته و سپس نسبت به افتتاح و بهره برداری از آن اقدام شود که متاسفانه نسب به این موضوع کم توجهی هایی از سوی شهرداری صورت گرفت و ترتفیک بی سابقه ای را در این منطقه رقم زده است .

در ادامه صحبت های سال گذشته زاکانی را باهم می خوانیم:

زاکانی شهردار تهران: کمر ترافیک تهران را خواهیم شکست!

26 بهمن ماه سال 1401 بود که شهردار تهران در جمع خبرنگاران از معضل ترافیک و اقدامات شهرداری در روزهای برفی شهر تهران گفته بود: سال آینده کمر ترافیک را می‌شکنیم

زاکانی گفته بود: قرارگاهی در سازمان پیش‌گیری از بحران تشکیل شده است که تمام عوامل مربوط در حوزه بارش برف، در این قرارگاه مستقر شده‌اند. بیش از ۲هزار نیرو در حوزه مدیریت بحران مرتبط با برف و باران فعال بودند.

شهردار تهران عنوان کرده بود: سال آینده(1402) موج بزرگی در حوزه حمل و نقل ترافیک اتفاق خواهد افتاد تا کمر ترافیک تهران بشکند.

واکنش پلیس راهور تهران به ترافیک محدوده سرای ایرانی در منطقه 15 شهرداری تهران:

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور رئیس پلیس راهور تهران بزرگ روز 27 آبان ماه در این خصوص گفته بود : به درخواست شهردار منطقه جلسه هم اندیشی جهت شناسایی نواقص، رفع گره ترافیکی و اعلام نظریه کارشناسی به مدیران شهری برگزار شد تا با برنامه ریزی های مستمر بتوان مشکلات و موانع و گره‌های ترافیکی این منطقه را بر طرف کرد.

این نشست با حضور شهردار منطقه،سرهنگ موسوی پور رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، سرهنگ صبا رئیس پلیس راهور منطقه ۱۵، علیرضا اسکندری معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه و مالک سرای ایرانی برگزار شد

شهردار منطقه 15 درخصوص افتتاح مجتمع تجاری سرای ایرانی گفته است:

برگزاری جلسات مستمر به منظوراتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم برای رفع گره ترافیکی مجموعه سرای ایرانی با تمامی دستگاه های ذیربط و پیگیری مطالبه حق مردم در دستور کار قرار گرفته است، علاوه بر اجرای طرح بازآفرینی شهری و تعریف طرح محرک توسعه برای احداث یک مجموعه بزرگ تجاری و ایمن سازی این بناها ، ۲ هزار فرصت شغلی جدید نیز برای ساکنان ایجاد می‌شود.

شهردار منطقه به تغییر کاربری انبار چای به مجموعه سرای ایرانی اشاره کرد و افزود: این طرح با تامین پارکینگ های مورد نیاز در حال ساخت است که در مرحله اول ساخت پارکینگ طبقاتی با ظرفیت بیش از یک هزار و ۲۰۰ خودرو در حال انجام است.

محمد شیری بیان داشت: پیوست ترافیکی و اجتماعی به منظور تسهیل تردد و ترافیک در حال تهیه است و در خصوص ایجاد بن‌بست ترافیکی که در همه مراکز خرید صورت می‌گیرد و یکی از نگرانی‌های مردم است پیگیری مستمر داریم.

او با اشاره به برگزاری جلسات مستمر با دستگاه های ذیربط برای رفع مشکلات مرکز خرید سرای ایرانی گفت: افتتاح مجموعه سرای ایرانی به عنوان پروژه محرک توسعه در منطقه ۱۵، است و باعث ایجاد ۲هزار فرصت شغلی جدید برای ساکنان شده است اما نمی توان مشکل ترافیکی این محدوده و دغدغه اهالی را نادیده گرفت به همین سبب جلسات متعددی با پلیس راهور و مالک پروژه در حال برگزاری است.

سرای ایرانی شعبه تهران:

5 آذر ماه شعبه سرای ایرانی در شهر تهران افتتاح شد. سرای ایرانی به عنوان یکی از بزرگترین فروشگاه‌های تجمیعی در ایران در سال 94 با هدف حمایت از تولید داخلی به وجود آمد. این مجموعه با آغاز فعالیت، نه تنها به ترویج محصولات داخلی اهمیت داد، بلکه با تأکید بر کیفیت و قیمت مناسب، راحتی خرید برای مشتریان را در اختیار قرار داد.

حالا بعد از شعبه های مختلف در اقصی نقاط ایران این بار جدیدترین شعبه سرای ایرانی در تهران افتتاح شد.

 

 

 

 

منبع : رکنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار