| کد مطلب: ۱۰۵۶۲۰۵
لینک کوتاه کپی شد

نماینده چابهار مدعی شد؛

سرمایه‌گذاران افغانستانی پشت‌پرده افزایش قیمت مسکن در چابهار

نماینده چابهار گفت: یکی از عوامل موثر در افزایش قیمت‌ قیمت‌ها ورود سرمایه‌گذاران افغان به چابهار و افزایش تقاضا برای خرید مسکن در چابهار است.

سرمایه‌گذاران افغانستانی پشت‌پرده افزایش قیمت مسکن در چابهار

آرمان‌ملی آنلاین شرق نوشت، معین‌الدین سعیدی، نماینده مردم چابهار درباره جهش قیمت مسکن در چابهار و چند میلیاردی شدن آپارتمان‌های مناطق کم برخوردار در این منطقه اظهار داشت: نتیجه نگاه یک سو به توسعه و عدم توجه به توسعه انسانی و شاخص‌های توسعه انسانی همین می‌شود که امروز شاهد این تورم بی‌سابقه در بازار مسکن چابهار هستیم.  

 وی با اشاره به عوامل اثرگذار در افزایش قیمت مسکن در چابهار گفت: یکی از عوامل موثر در افزایش قیمت‌ قیمت‌ها ورود سرمایه‌گذاران افغان به چابهار و افزایش تقاضای آنها برای خرید مسکن در چابهار بوده‌است. همچنین افزایش قیمت‌ها در محدوده منطقه آزاد چابهار که شهر را در برگرفته در افزایش قیمت موثر بوده و برآیند تمام این عوامل، سبب تورم عجیب و غریب در بخش مسکن و املاک در شهر چابهار شده‌است.

سعیدی ادامه داد: در حالی که شاهد این حباب تورمی و افزایش قیمت‌ها هستیم برای بومیان و ساکنان قدیمی چابهار هیچ تمهید جمعیتی و برنامه‌ای برای نسل آینده در نظر گرفته نشده و تمام این عوامل باعث این تورم بی‌سابقه در حوزه مسکن در چابهار شده است.

نماینده مردم چابهار تاکید کرد: خریداران این واحدها مردم چابهار و بومیان نیستند چراکه اساسا قدرت خرید ندارند و عمده تقاضا مربوط به سرمایه‌گذاران افغان که اخیرا برای سرمایه‌گذاری در بحث ترانزیت، منطقه آزاد و فعالیت‌های اقتصادی در مرز ریمدان به چابهار آمده‌اند، می‌شود و افغان‌ها هستند که این واحدها را خریداری و معامله می‌کنند وگرنه عمده مردم چابهار توان پرداخت این قیمت‎های نجومی را ندارند.

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار