| کد مطلب: ۱۱۰۴۶۵۳
لینک کوتاه کپی شد

رویای رشد دوباره دندان ها در آینده تعبیر می شود

شبکه خبری یورونیوز در گزارشی کوتاه نوشته که دانشمندان داروی جدید و پیشگامانه‌ای ساخته‌اند که باعث رشد مجدد دندان‌ها خواهد شد.

رویای رشد دوباره دندان ها در آینده تعبیر می شود

به گزارش آرمان ملی آنلاین، دانشمندان به تدریج به تولید دارویی نزدیک می‌شوند- که می‌تواند باعث رشد مجدد دندان‌های کسانی شود که دندان‌هایشان را از دست داده‌اند. شفقنا به نقل از یورونیوز نوشت: در حالی که همه ما در تمام زندگی این ایده را شنیده‌ایم که دندان‌های هر کس فقط دو بار رشد می‌کنند، اما حالا صحبت از یک داروی جدید است که می‌تواند سومین رشد را نیز ممکن کند.

در این راستا دانشمندان در حال برداشتن گام‌های مهمی در توسعه دارویی پیشگامانه هستند که به طور بالقوه می‌تواند رشد مجدد دندان‌ها را امکان‌پذیر کند.

آزمایشات بالینی این داروی جدید قرار است از ماه جولای آینده آغاز شود. [توسعه‌دهندگان این دارو] امیدوارند محصول خود را تا سال ۲۰۳۰ در دسترس دندانپزشکان قرار دهند.

ناهنجاری‌های دندانی در بدو تولد یکی از مشکلات شایع در میان یک درصد از مردم جهان است؛ اما با این حال این دارو که می‌تواند باعث رشد مجدد دندان‌ها شود، اولین دستاوردی است که پزشکان در این زمینه در مسیر دستیابی به آن هستند.

این تحقیق که توسط موسسه تحقیقات پزشکی بیمارستان کیتانو در اوزاکای ژاپن انجام گرفته، با هدف ارائه درمانی مناسب برای بیمارانی که به دلیل فاکتورهای مختلف ژنتیکی یا رشدی مادرزادی فاقد مجموعه کامل دندان‌های بالغ هستند، در دستور کار قرار گرفته است.

این داروی جدید که به گفته یکی از محققین این پروژه به نام دکتر تاکاهاشی به زودی در دسترس خواهد بود؛ آینده‌ای را پیش‌بینی می‌کند که در آن داروی رشد مجدد دندان در کنار دندان‌های مصنوعی و ایمپلنت‌ها به گزینه سوم برای افرادی تبدیل خواهد شد که به دنبال بازیابی دندان‌های طبیعی خود هستند.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار