| کد مطلب: ۱۰۹۷۰۲۸
لینک کوتاه کپی شد

مذاکرات برای آتش بس ادامه دارد

محمد نزال، یکی از مقامات ارشد حماس در مصاحبه ای از ادامه مذاکرات آتش بس با اسرائیل خبر داد.

 مذاکرات برای آتش بس ادامه دارد

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از صد آنلاین ، نزال به الجزیره اعلام کرد که این گروه به دنبال حداقل امتیازات است، اما بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل می‌خواهد درگیری را برای منافع سیاسی خود طولانی کند.

به گفته نزال، نتانیاهو قصد دارد با ادامه خصومت‌ها تا انتخابات نوامبر آمریکا، قدرت را حفظ کند و ائتلاف راست‌گرای خود را به امید پیروزی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، حفظ کند.علیرغم اینکه هیئت اخیر حماس در قاهره با مقامات مصری و قطری گفتگو کرده است، مذاکرات با چالش‌هایی روبرو است.

 

 

بر اساس گزارش سازمان ملل، بمباران و متعاقب آن تهاجم زمینی رژیم صهیونیستی به غزه حدود ۸۵ درصد از جمعیت این باریکه را آواره کرده و حدود ۵۷۰۰۰۰ فلسطینی را در معرض گرسنگی قرار داده است. حدود ۱.۴ میلیون نفر از جمعیت ۲.۲ میلیون نفری منطقه تحت محاصره قبل از جنگ به شهر جنوبی رفح در نزدیکی مرز با مصر گریخته اند.رژیم صهیونیستی در واکنش به عملیات ۷ اکتبر حماس که در آن حدود ۱۲۰۰ نفر کشته و بیش از ۲۰۰ نفر اسیر شدند، به حماس اعلام جنگ کرد. ده‌ها اسیر از آن زمان به عنوان بخشی از مبادله زندانیان در جریان آتش بس یک هفته‌ای در اواخر ماه نوامبر آزاد شده اند.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار