| کد مطلب: ۱۰۹۵۱۷۷
لینک کوتاه کپی شد

مسکو خواستار برگزاری نشست شورای امنیت شد

روسیه تجاوزگری آمریکا و انگلیس به عراق و سوریه را به شدت محکوم کرد و خواستار برگزاری نشست شورای امنیت شد.

مسکو خواستار برگزاری نشست شورای امنیت  شد

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از ایسنا، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای تجاوزگری آشکار آمریکا و انگلیس به عراق و سوریه را به شدت محکوم کرد.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، این وزارتخانه اعلام کرد: فدراسیون روسیه به دنبال بررسی فوری وضعیت خاورمیانه پس از حملات آمریکا به خاک عراق و سوریه در شورای امنیت سازمان ملل است.

مسکو گفته است: حملات هوایی آمریکا به عراق و سوریه به طور خاص برای شعله‌ورتر کردن بیشتر درگیری طراحی شده‌اند. انگلیس باید پاسخگوی اقدامات خود در حمایت از حملات آمریکا در عراق و سوریه باشد.

وزارت خارجه روسیه تاکید کرده است: حملات هوایی آمریکا به سرزمین‌های عراق و سوریه بی‌توجهی کامل واشنگتن به موازین حقوق بین‌الملل است. هدف این حملات هوایی در درجه اول دامن زدن به درگیری در منطقه است.

در ادامه این بیانیه آمده است: واشنگتن مدعی است که به گروه‌هایی که ادعا می‌کند به ایران وفادار هستند در عراق و سوریه حمله می‌کند، اما تلاش می کند کشورهای منطقه را وارد درگیری کند. برای منعطف شدن اوضاع در منطقه با هدف تأثیرگذاری بر اوضاع سیاسی داخلی آمریکا است. این حملات همچنین نشان دهنده تمایل به اصلاح مسیر شکست خورده دولت فعلی آمریکا در صحنه بین‌المللی است.

​«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز گفت که بیانیه‌های آمریکا در مورد عراق نشان‌دهنده اقدامات این کشور براساس«نظم جهانی مبتنی بر قوانین غربی» است.

وی در کانال تلگرام خود نوشت: واشنگتن گفت که حملات به عراق را با بغداد هماهنگ کرده است. زندگی روزمره دموکراسی آمریکایی و «نظم جهانی مبتنی بر قوانین» با استفاده از یک مثال خاص.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار