| کد مطلب: ۱۰۸۶۲۳۳
لینک کوتاه کپی شد

امیررضا واعظ‌آشتیانی: در مدیریت با چالش روبه‌رو هستیم

امیررضا واعظ آشتیانی مدیر عامل پیشین باشگاه استقلال در گفت وگو با«آرمان ملی» به مهم ترین چالش های ورزش و فوتبال کشور پرداخته است.

امیررضا واعظ‌آشتیانی: در مدیریت با چالش روبه‌رو هستیم

وی می‌گوید:«ما در حوزه انتخاب افراد برای مدیریت در زمینه های مختلف با چالش مواجه هستیم و تا زمانی که این چالش را مرتفع نکنیم نمی توانیم به بهبود اوضاع خوش‌بین باشیم.شاید در برخی زمینه ها دیر نیز شده باشد اما  جلوی ضرر را از هر کجا که بگیریم منفعت است.من فکر می کنم ظرفیت های مدیریتی در کشور بالاست. در چنین شرایطی نوع انتخاب مدیران است که مشکل آفرین است وچالش ایجاد کرده است. اغلب مدیران به صورت سلیقه ای و مبتنی بر رابطه انتخاب می شوند.واقعیت این است که ما از10 درصد مدیریت کشور استفاده می کنیم. اگر ما این عدد را به30 درصد برسانیم هم کار مهمی اتفاق افتاده است.تفاوتی هم نمی کند چه جریان سیاسی دولت را در اختیار داشته باشد.

ما در همه ادوار با چنین چالش هایی مواجه بوده ایم.ما در هر زمینه ای موفقیت داشته ایم انتخابات درستی داشته ایم.مشکل اصلی این است که برخی فکر می کنند هر آنچه آنها فکر می کنند صحیح است و بقیه نباید دخالت کنند.این در حالی است که باید به سمتی حرکت کنیم که افرادی را برای مدیریت کشور انتخاب کنیم که براساس سلایق سیاسی نباشد و بلکه مبتنی بر شاخص های مدیریت صحیح و تخصصی باشد.اینکه ما یکباره صحنه اجرایی کشور را به عناوین مختلف تغییر بدهیم و به تخصص و تعهد افراد توجه نکنیم نمی‌توان از چالش‌ها عبور کرد.عبور از چالش های کشور نیازمند برنامه ریزی است. هنگامی که مشاهده می کنیم تنها25 درصد برنامه ششم توسعه اجرایی شده باید به عمق چالش ها پی برد که چرا75 درصد برنامه ریزی های توسعه محقق نشده است. این در حالی است که برنامه هفتم توسعه را نیز تدوین کرده و به دنبال اجرای آن هستیم.دولت های گذشته به برنامه توجه نمی کردند که اگر توجه می کردند ما باید سرآمد کشورهای منطقه می بودیم که در عمل چنین اتفاقی رخ نداده است.حتی باید در برخی زمینه ها سرآمد قاره آسیا می بودیم. دلیل این موضوع این است که دولت ها به برنامه ها توجه نکردند.امروز هم اگر به دنبال اجرای برنامه های توسعه و موفقیت آنها هستیم باید حکمرانی خود را در حوزه های مدیریتی اصلاح کنیم.»

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار