| کد مطلب: ۱۰۸۴۲۵۳
لینک کوتاه کپی شد

امیر رضا واعظ آشتیانی: مافیا در ورزش به‌خصوص فوتبال رخنه کرده

امیررضا واعظ آشتیانی، مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال در گفت وگو با«آرمان ملی» ازامکان قهرمانی در جام ملت‌ها و همچنین انتخاب سرمربی تیم می گوید و با اشاره به رخنه مافیا در فوتبال می‌گوید:«همه ما امیدواریم و دوست داریم که تیم ملی قهرمان جام ملت های آسیا شود. با این وجود این اتفاق نیازمند حضور افراد بزرگ و با دانش در رأس فوتبال و کادر فنی تیم ملی است.بدون تردید اگر چنین وضعیتی وجود نداشته باشد ما با چالش مواجه خواهیم بود.

امیر رضا واعظ آشتیانی: مافیا در ورزش به‌خصوص فوتبال رخنه کرده

آرمان ملی آنلاین: امروز ما باید وضعیت رقبای خود را در آسیا رصد کنیم که در چه وضعیتی قرار دارند و چه برنامه ای برای آینده خود دارند.اگر به وضعیت برگزاری لیگ های رقبای خود و لیگ کشورمان توجه کنیم به برخی واقعیت ها پی خواهیم برد. ما یک لیگ را در کشور برگزار می کنیم که یک سال طول می کشد.لیگی که باید در9 ماه به پایان برسد یک سال طول می کشد. این در حالی است که یک مسابقه بدون حاشیه و بدون حرف وحدیث در لیگ مشاهده نمی کنید.

این وضعیت نشان می دهد ما با یک فوتبال به هم ریخته، بی نظم همراه با سوء مدیریت مواجه هستیم.افرادی فوتبال کشور را مدیریت می کنند که بیست سال در فوتبال کشور حضور دارند. اگر قرار بوده از این افراد برنامه ریزی و دستاوردی به وجود می آمده باید در طول این بیست سال به وجود آمده است. در نتیجه اگر با وضعیت خوبی مواجه نیستیم این افراد باید سمت های مدیریتی را ترک کنند و کار را به دست مدیران تازه نفس و با برنامه بدهند که شرایط فوتبال را تغییر بدهند.من به همین دلیل عنوان می کنم وضعیت رقبای آسیایی خود را رصد کنیم که در چه وضعیتی قرار دارند و بعد درباره شرایط مدیریت فوتبال کشور قضاوت کنیم. هنگامی که یک لیگ را به صورت مرتب برگزار نمی کنیم چگونه انتظار داریم بتوانیم رقبایی که با برنامه ریزی در مسیر آینده حرکت می کنند را شکست دهیم و قهرمان آسیا شویم. البته من منکر توانایی های بازیکنان تیم ملی نیستم و معتقدم ما دارای ظرفیت قهرمانی آسیا هستیم.

با این وجود قهرمانی مدیر و آدم بزرگ می خواهد.هنگامی که انتخابات یک فدراسیون شکل مافیایی به خود بگیرد چه انتظاری وجود دارد؟مقام معظم رهبری در دیدار اخیری که با ورزشکاران داشتند به مافیای پشت پرده ورزش اشاره کرده و آن را آفت ورزش کشور دانستند. این در حالی است که مافیا مدت هاست در ورزش و به خصوص فوتبال ما رخنه کرده و هنوز برای مقابله با آن راه چاره ای اندیشیده نشده است.»

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار