| کد مطلب: ۱۰۵۶۱۵۰
لینک کوتاه کپی شد

از اصول‌مان کوتاه نخواهیم آمد

فریضه حج جدای از مباحث اعتقادی و دینی ما که حکم الهی هم هست که مسلمانان به استطاعت مالی که می‌رسند به حج بروند؛ یکی از فرایض حج، برائت از مشرکان است و این جزو اصول مسلمانان است که برائت از مشرکان را داشته باشند.

از اصول‌مان کوتاه نخواهیم آمد

امیررضا واعظ آشتیانی/ فعال سیاسی

آرمان ملی آنلاین _ ضمن اینکه فرمایشات دیروز مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران حج نشان دهنده این است که ما از اصول‌مان در مقابل مشرکین کوتاه نیامده‌ایم و در عین حال ما هیچ عهدی نداریم که اگر با عربستان ارتباط‌‌مان برقرار شد نسبت به اسرائیل به عنوان مشرکین موضعی نداشته باشیم یا آمریکایی‌ها که با توجه به عملکردشان در ادوار تاریخ، نشان دهنده این واقعیت است که مصداق بارز مشرکین هستند.

هرکسی که  علیه بشریت و کشتار انسان‌های بی‌گناه نقش مستقیم و یا غیرمستقیم مثل آمریکایی‌ها داشته باشند که گاه هم شاهد هستیم وابستگانی در اقصی نقاط دنیا دارند که ظلم و ستمشان شامل ملت‌ها و حتی بشریت می‌توانیم یاد کنیم که بدترین خیانت‌ها، خباثت‌ها و کشتار جمعی را داشتند.

و متاسفیم از اینکه حقوق بین‌الملل مخصوصا آمریکا و اسرائیل را هیچگاه به پای میز مذاکره نمی‌تواند بکشاند به دلیل اینکه حقوق بین‌الملل به گونه‌ای هست که در جهت استیفای حقوق مظلومین نیست فلذا تنها جایی که می‌شود فریاد علیه مشرکین و ستمکاران سر داد، همین حج است و این واقعیت را نباید فراموش کرد. ضمن اینکه در زمانی هم که با عربستان در گذشته ارتباط داشتیم، بحث شعار و مناسک‌مان علیه مشرکین بوده و این شعارها هم بوده هرچند فراز و نشیب‌هایی هم داشته. نکته مهم‌تر اینکه خود عربستانی‌ها هم به این نتیجه رسیده‌اند که آمریکا نمی‌تواند پشتیبان آنها باشد چرا که حمایت و به نوعی وحدت منطقه در گرو همدلی کشورهای منطقه است ضمن اینکه ید واحد مسلمان‌ها می‌تواند در مقابل استکبار آمریکا ایستادگی کند.

در عین حال هم در سفری که برخی مسئولین آمریکایی به عربستان داشتند که آنها را درباره ارتباط‌ شان با ایران بتوانند قانع کنند که آمریکایی‌ها امتیازی بگیرند ولی آنها پیشنهاد آمریکایی‌ها را با صراحت رد کردند. نکته قابل توجه دیگر اینکه دوران افول اسرائیل مدت‌هاست که شروع شده و دارد سرعت می‌گیرد و بهترین موقعیت هست که مسلمانان برائت از مشرکین علیه اسرائیل را به طور جد در مناسک حج بجا بیاورند. نکته دیگر اینکه عربستانی‌ها هم قطعا در قبال این موضوع، موضع خاص رسمی و حتی غیررسمی هم نخواهند داشت.

از این رو برداشت و تحلیلم این است که رهبری نشان دادند که مواضع انقلاب اسلامی همواره روشن است و از مواضع و اصول خودش ذره‌ای کوتاه نمی‌آید و در مقابل دفاع از مظلومین و مسلمانان هم گامی را عقب نخواهد گذاشت. چراکه آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها دلشان را به این خوش کرده بودند که در مناسک امسال با توجه به ارتباط اخیر ایران و عربستان در بخش مناسک، برائت مشرکین نباشد ولی این دیدار اخیر رهبری نشان داد که ما از اصول و اهدافمان کوتاه نخواهیم آمد. 

نویسنده : امیررضا واعظ آشتیانی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار