| کد مطلب: ۱۰۷۸۴۷۳
لینک کوتاه کپی شد

اتهام زنی دوباره به برنامه هسته ای ایران

سفیر و نماینده دائم اتحادیه اروپا نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین با ایراد سخنانی در نشست فصلی شورای حکام، ادعاهای پادمانی علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را تکرار کرد و مدعی شد که توافق میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای حل‌وفصل مسائل باقی‌مانده باید با حسن‌نیت اجرا شود

اتهام زنی دوباره به برنامه هسته ای ایران

کارل هالگارد در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای اتحادیه اروپا منتشر شد، بدون اشاره به اقدامات داوطلبانه ایران برای حل‌وفصل مسائل ادعایی پادمانی ادعا کرد که اتحادیه اروپا نسبت به عدم پیشرفت در این زمینه «بشدت نگران است».

وی افزود: ما انتظار داریم که ایران برای اجرای تعهدات پادمانی خود به سرعت عمل کند و از طریق همکاری کامل، اساسی و سازنده با آژانس، اعتماد را (نسبت به ماهیت صلح‌آمیزاین مقام اروپایی در تداوم اتهام‌پراکنی علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران ادعا کرد: این بسیار نگران کننده است که آژانس هنوز در موقعیتی نیست که درباره ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته ای ایران تضمین بدهد. ما از ایران می‌خواهیم اجرای موقت پروتکل الحاقی را از سر بگیرد و آن را تصویب کند تا آژانس بتواند تضمین‌های معتبری را در مورد نبود فعالیت‌های هسته‌ای اعلام نشده ارائه کند.

وی مدعی شد: اتحادیه اروپا از ایران می خواهد که به سرعت و به طور اساسی با آژانس در راستای اجرای تعهدات خود همکاری کند. همچنان ضروری و فوری است که ایران به تعهدات پادمانی خود عمل کند و اقدامات مشخص شده در قطعنامه نوامبر ۲۰۲۲ را اجرا کند.

هالگارد ادعا کرد که اتحادیه اروپا انتظار دارد که مسائل پادمانی مرتبط با برنامه هسته ای ایران در کوتاه‌ترین زمان حل‌وفصل شود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار