| کد مطلب: ۱۱۱۲۰۹۳
لینک کوتاه کپی شد

گزارش «آرمان ملی» از ناکامی اسرائیل برای هراس افکنی در ایران

ایران میداندار عرصه دیپلماسی

آرمان ملی- احسان اسقایی: بلوف‌های تل‌آویو در حمله به ایران پایانی ندارد. ساعات پایانی دوشنبه شب بود که خبرگزاری‌های رسمی و غیر رسمی خبر از برگزاری کابینه جنگ رژیم صهیونیستی دادند.

ایران میداندار عرصه دیپلماسی

نشستی که پیرامون پاسخ به حمله تهران به  تل‌آویو بود. برخی رسانه‌ها بعد از این جلسه از قول مقامات اسرائیلی نوشتند که تصمیماتی برای عملیات انتقام در کابینه اسرائیل علیه ایران گرفته شده است. ساعتی بعد اما خبر رسید که تهران از طریق چند منبع از جمله مصر به اسرائیل و آمریکا اعلام کرده است که اگر  تل‌آویو قصد حمله به ایران را داشته باشد تهران بی‌درنگ با آتش تهیه به شدت قوی‌تر از حمله اولیه به اسرائیل پاسخ خواهد داد. از سوی دیگر برخی مقامات امنیتی و نظامی هم رسما اعلام کردند که پاسخ ایران به هرگونه حمله اسرائیل ویران کننده خواهد بود. ساعاتی بعد هم خبر رسید که جو بایدن به نتانیاهو تاکید کرده است که ایالات متحده در حمله احتمالی اسرائیل به ایران همراهی با  تل‌آویو نخواهد کرد. از سوی دیگر البته رسانه‌های معاند نیز روی اخباری که از سوی اسرائیل در مورد احتمال حمله به ایران منتشر شد به شدت مانور می‌دادند و حتی مکان‌های نظامی‌ای را هم برای حمله پیشنهاد می‌دادند. از سوی دیگر تلاش‌هایی هم صورت گرفت که اعلام شود که آسمان ایران کلیر شده است و این مورد نشان دهنده احتمال حمله به ایران است. ساعاتی بعد البته همین مورد هم تکذیب شد. در نهایت مقامات اسرائیلی اعلام کردند که چون شهروندان اسرائیل در طول روز‌های بعد از حمله به سفارت ایران تا زمان حمله موشکی ایران در حالت روانی بدی قرار داشتند آنها نیز با بمباران خبری قصد دارند این مورد را جبران کنند. واقعیت آن است که این اتفاق هم نیفتاد و مردم نه به پمپ بنزین‌ها رفتند و نه خیابان‌ها را ترک کردند و شاهد این مساله نیز ترافیک خیابان‌های تهران و بی‌اهمیتی شهروندان به تهدیدات اسرائیل بود.

*ایران فعال در عرصه دیپلماتیک

 هرچند اسرائیل تلاش کرد با اعلام حمله به ایران بر جو روانی در تهران اثر منفی بگذارد اما رایزنی‌های دیپلماتیک امیرعبداللهیان با همتایان نشان می‌داد که ایران مقتدرانه ایستاده و به بازگشت آرامش می‌اندیشد. وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگوهای تلفنی با مقامات سایر کشورها، بر وجه مسامحه‌ناپذیری امنیت ملی و منافع ایران تاکید کرد. «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در فضای مجازی نوشت: در ادامه رایزنی‌های مهم منطقه‌ای و بین‌المللی در تماس تلفنی با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد و همچنین دبیران کل سازمان همکاری اسلامی و سازمان همکاری شانگهای ضمن اشاره به روند تصاعدی جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه، بر حق مشروع کشورمان در پاسخ به حمله تروریستی رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، مطابق با ماده ۵۱ منشور ملل متحد تاکید کردم. وی گفت: در ادامه با خانم «رتنو مرسودی» وزیر امور خارجه اندونزی، خانم «تانیا فایون» وزیر امورخارجه اسلوونی، «محمدحسن» وزیر امورخارجه مالزی، «الکساندر شالنبرگ» وزیر امورخارجه اتریش، «بدر بن حمد البوسعیدی» وزیر امور خارجه سلطنت عمان، «وانگ ای» وزیر امور خارجه چین، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه گفت‌وگو کردم. امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با وزیر خارجه عمان گفت: جمهوری اسلامی ایران امنیت و ثبات کشورهای همسایه و دوست در منطقه را ثبات و امنیت خود می‌داند و اجازه نمی‌دهد که رژیم صهیونیستی با ماجراجویی فضای آرامش و ثبات در منطقه را بر هم بزند. وزیر خارجه سلطنت عمان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی، با محکومیت تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه به خصوص علیه مردم فلسطین، بر ضرورت هماهنگی و مشورت نزدیک بین کشورهای منطقه برای عبور از شرایط حساس کنونی و تأمین ثبات و امنیت پایدار در منطقه تاکید کرد.

*وقتی گروسی هم در اندیشه کاهش تشنج است

 از سوی دیگر البته  تل‌آویو تلاش دارد که حملات ایران به خود را به مساله هسته‌ای گره زده و اعلام کند که ایران هسته‌ای با قدرت موشکی و تهاجمی کنونی برای امنیت جهان خطرناک است. موردی که بارها توسط نماینده‌اش در شورای امنیت سازمان ملل اعلام شد اما اخیرا گروسی سخنانی در مورد پرونده هسته‌ای تهران بیان کرده است که آبی بر آتشی بود که اسرائیل در چند روز قبل تلاش نمود در ارتباط با پرونده هسته‌ای ایران برپا کند.

منبع : آرمان ملی
نویسنده : احسان اسقایی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار