| کد مطلب: ۱۰۵۴۲۵۱
لینک کوتاه کپی شد

کوتاه

سفر رئیسی به سوریه
سفیر ایران در سوریه گفت: سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران روز چهارشنبه به دمشق سفر می‌کند. حسین اکبری، سفیر ایران در سوریه در صفحه توییتر خود در این ارتباط نوشت: «مایلم اعلام نمایم رئیس‌جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه؛ ۱۳اردیبهشت به دعوت رسمی بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه در راس هیأتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی به این کشور سفر خواهد کرد.»رئیسی و هیأت همراه، در سفر دو روزه خود به سوریه با مقامات عالی این کشور درباره راهکارهای تحکیم و تقویت روابط سیاسی و گسترش و ارتقای سطح همکاری‌های اقتصادی و تجاری فیمابین رایزنی خواهند داشت. علاوه بر این رئیس جمهوری اسلامی ایران در این سفر در نشست مشترک تجار ایران و سوریه حضور یافته و با آنان به گفت‌وگو و تبادل نظر خواهد پرداخت. دیدار و گفت‌وگو با ایرانیان مقیم و زیارت اماکن مقدسه سوریه از دیگر برنامه‌های سفر دکتر رئیسی به سوریه هستند.

منطقه در قبال افغانستان
مسئول است
سرپرست سفارت ایران در کابل و نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان اظهار داشت: منطقه در قبال افغانستان مسئول است و راه حل بحران ‎افغانستان باید در منطقه دنبال شود. حسن کاظمی قمی سرپرست سفارت کشورمان در کابل و نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان در توییتی نوشت: «در دیدار با سفیر قزاقستان در ایران درباره کارکرد مثبت نشست‌های منطقه‌ای و انتظار نقش حمایتی UN (سازمان ملل) از این نشست‌ها اشاره شد. تاکید کردم که منطقه در قبال افغانستان مسئول است و راه حل بحران ‎افغانستان باید در منطقه دنبال شود. مشکلات امروز افغانستان مانند تروریسم، بحران اقتصادی، مواد مخدر و... میراث بیست سال اشغالگری آمریکا است. اجلاس دوحه می‌بایست تلاشی در مسیر پایان بخشی به مشکلات مردم افغانستان باشد.»

سپاه را نمی‌توان تحریم کرد
یک عضو شورای نگهبان گفت: سپاه اگر تحریم شدنی بود پیروزی در جنگ رقم نمی‌خورد. عباسعلی کدخدایی در توییتر نوشت: سپاه پاسداران نه یک فرد است و نه یک نهاد که بتوان آن را تحریم کرد. تحریم سپاه یعنی تحریم ایران. سپاه اگر تحریم شدنی بود پیروزی در جنگ رقم نمی‌خورد. آزموده را آزمودن خطاست. نورسیده‌های آمریکایی و اروپایی داستان شکست طبس را از اسلاف شان بپرسند.

پیام مشترک
در آستانه دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت علّامه شهید مرتضی مطهری(ره) و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه و حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه در پیام مشترکی بر تلاش مضاعف در جهت ترویج هر چه بیشتر معارف و تعالیم اسلامی به عنوان تضمین کننده سعادت فردی و اجتماعی تاکید کردند در این پیام آمده است: «برنامه‌های رشد و تعالی دینی و انقلابی پاسداران، بسیجیان و سربازان را در مراکز دانشگاهی و تداوم آموزش عقیدتی سیاسی تقویت نموده و تحکیم سبک زندگی اسلامی خانوادگی را در مجتمع‌های زیارتی و سیاحتی سپاه، با محتوای عمیق کاربردی و شیوه‌های نو و روش‌های اثرگذار، مداومت بخشید؛ در این راستا نیز فرماندهان از برنامه‌های تربیتی، اعتقادی و بصیرتی پشتیبانی و حمایت نمایند.»

ابلاغ سند راهبردی انتخابات
معاون سیاسی وزیر کشور خبر داد که سند راهبردی انتخابات به استان‌ها ابلاغ شده است. متن توییت محمدرضا غلامرضا به شرح زیر است: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و اجرای نقشه راه ترسیمی معظم‌له در خصوص انتخابات ۱۴۰۲، معاونت سیاسی وزارت کشور، طی جلساتی فشرده با حضور صاحب‌نظران، سند راهبردی انتخابات را با تمرکز بر سه مولفه سلامت، رقابت و مشارکت تدوین و جهت تبادل‌نظر و برش استانی به استانداری‌ها ابلاغ نمود.

اهتمام جدی مسئولان در افزایش سطح نقش معلمان و کارگران
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به مناسبت روز کارگر و روز معلم بیانیه‌ای صادر کرد. در این بیانیه آمده است: «روز جهانی کارگر فرصت مغتنمی برای بازشناسی جایگاه این قشر، تقدیر و برنامه‌ریزی برای ارتقای سطح رفاه کارگران و استفاده حداکثری از توان و تخصص آنان است، چرا که نیروی انسانی ماهر، متعهد و کارآمد از مهم‌ترین و بنیادی‌ترین الزامات حرکت یک جامعه در مسیر پیشرفت و توسعه و رونق تولید است که می‌تواند نقطه اتکای کشور در شرایط جنگ اقتصادی و نیل به اهداف والای رفع موانع و جهش تولید و استقلال و شکوفایی اقتصادی گردد.»

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار