| کد مطلب: ۱۰۰۹۰۷۹
لینک کوتاه کپی شد

خبــــر

کاهش مصرف انرژی
را جدی بگیریم
ایسنا: سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه پیش‌بینی‌ها بیانگر تداوم سرما و کاهش دمای هوا در یک هفته پیش روست، از همه هموطنان خواست به‌منظور کمک به تامین انرژی مورد نیاز همه بخش‌ها، از مصارف بی‌رویه پرهیز کنند. مصطفی رجبی مشهدی‌ گفت: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته توسط سازمان هواشناسی کشور، سرمای هوا همچنان در یک هفته آینده تداوم خواهد داشت که این موضوع باعث افزایش مصرف گاز و برق در کشور می‌شود. او ضمن درخواست از هموطنان در بخش‌های مختلف از جمله ادارات، خانگی و تجاری برای کاهش ۱۰ درصدی مصرف انرژی اظهار کرد: این میزان صرفه‌جویی، امکان تامین برق پایدار و مطمئن را برای همه هموطنان فراهم خواهد ساخت. سخنگوی صنعت برق افزود: سردی هوا موجب افزایش مصرف گاز در کشور می‌شود که همین موضوع، تامین سوخت نیروگاه‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بهبود تراز تجاری
آرمان‌ملی: معاونت اقتصادی اتاق بازرگانی تهران از بهبود ۱۰۶ میلیون دلاری تراز تجاری ایران با کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا خبر داد. به گزارش اتاق تهران، معاونت اقتصادی این اتاق گزارشی درباره آمار تجارت ایران با کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا منتشر کرد که نشان می‌دهد ارزش تجارت کالایی بدون احتساب نفت خام ایران با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا در ۱۰ ماهه امسال حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار بوده که نزدیک به سه درصد از کل ارزش تجارت ایران را تشکیل می‌دهد. این آمار نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته حدود 4/8 درصد کاهش نشان می‌دهد. در ۱۰ ماهه امسال حدود 2/2 میلیون تن کالا بدون احتساب نفت خام به ارزش ۸۲۴ میلیون دلار به کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی و ارزشی به ترتیب با کاهش ۱۸ درصدی و چهار درصدی همراه بوده است.

اجرای قانون جدید صدور چک
آرمان‌ملی: روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد: قانون جدید صدور چک از ابتدای سال ۱۴۰۰ اجرا خواهد شد و براساس آن چک‌های جدید که با رنگ بنفش چاپ و منتشر می‌شوند همزمان با صدور و دریافت باید در سامانه صیاد ثبت و تایید شوند. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، صفحه اختصاصی قانون جدید چک با هدف اطلاع‌رسانی و آموزش محتوای قانون جدید صدور چک به عموم مردم در پایگاه اطلاع‌رسانی بانک مرکزی ایجاد شده است. در این صفحه کلیه اطلاعیه‌ها و مصاحبه‌های رسمی بانک مرکزی به همراه ویدئوهای آموزشی در خصوص قانون جدید صدور چک منتشر شده است، همچنین پاسخ به سوالات متداول در مورد این قانون در این صفحه قابل دسترسی است. افراد می‌توانند با مراجعه به آدرس
www.cbi.ir به این صفحه دسترسی داشته باشند. همچنین سامانه ارتباطات مردمی بانک مرکزی به شماره تماس ۲۷۰۶ پاسخگوی هموطنان گرامی در خصوص قانون جدید صدور چک است.

افزایش خرید نقره
ایلنا: نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: در طول یک سال گذشته با توجه به افزایش نرخ طلا، تقاضا برای خرید نقره تا 15 درصد افزایش یافت. محمد کشتی‌آرای، درباره آخرین وضعیت بازار سکه و طلا اظهار کرد: با نوسانات بسیار جزئی در بازار سکه و طلا مواجه هستیم که با توجه به نوسانات نرخ ارز این نوسان قیمتی در بازار طلا طبیعی است. او با اشاره به افزایش نرخ اونس طلا و نرخ ارز، افزود: این دو عامل باعث افزایش جزئی قیمت طلا و سکه شده اما در مجموع در دوره ثبات نسبی قیمت‌ها هستیم. نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر درباره افزایش تقاضا برای نقره، ادامه داد: در یک سال گذشته با توجه به بالا رفتن قیمت طلا شاهد افزایش 15 درصدی تقاضای خرید نقره بودیم. البته همواره تقاضا برای خرید ظروف نقره و آینده شمعدان نقره وجود داشته است.

حجم سرمایه‌گذاری
در بخش کشاورزی
آرمان‌ملی: مدیرکل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: در سال جاری ۳۷۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی معادل بیش از ۹ هزار میلیارد تومان در بخش کشاورزی تصویب شده است. به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، محمد خالدی افزود: وزارت جهاد کشاورزی از ابتدای سال ۹۹ تا کنون موفق به اخذ ۲۵ مورد مجوز سرمایه‌گذاری خارجی در بخش کشاورزی با حجم سرمایه‌گذاری خارجی ۳۷۰ میلیون دلار با حجم ریالی ۹ هزار میلیارد تومان شده است. او اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی با همکاری سازمان سرمایه‌گذاری خارجی و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران، موفق به اخذ مجوز سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی برای طرح‌های کشاورزی شده است. خالدی گفت: عمده این طرح‌ها در راستای تولیدات تجاری و در حوزه‌های مختلف به ترتیب اولویت در احداث زنجیره ارزش محصولات گلخانه‌ای، ایجاد و توسعه واحدهای دامداری، صنایع تبدیلی و تکملی کشاورزی، تولید نهاده‌های تولید کود، آفت کش‌ها، علف کش و ضدعفونی کننده‌های کشاورزی هستند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار