| کد مطلب: ۱۰۹۵۹۰۲
لینک کوتاه کپی شد

رئیس‌کل بیمه مرکزی خبر داد ؛

حذف نسخ کاغذی تا اسفندماه / ارسال ۲ ساعته کروکی آنلاین به بیمه مرکزی

رئیس‌کل بیمه مرکزی از حذف نسخ کاغذی تا اسفندماه خبر داد و گفت : هدف ما این است که این اقدامات به‌صورت آنلاین انجام شود.

حذف نسخ کاغذی تا اسفندماه / ارسال ۲ ساعته کروکی آنلاین به بیمه مرکزی

آرمان ملی آنلاین - علی استادهاشمی رئیس‌کل بیمه مرکزی در نشست خبری با اشاره به مساله نسخ الکترونیک ، اظهار داشت : مساله نسخ الکترونیک دو سال پیش کلید خورد و چند نهاد دولتی و خصوصی باید باهم همکاری کنند تا نسخ الکترونیک به نتیجه برسند؛ یک قسمت تمام مراکز درمانی کشور، قسمت دیگر وزارت بهداشت، قسمت دیگر بیمه‌گرهای پایه و بخشی بیمه‌گرهای تکمیلی هستند.

وی افزود: قوانین مختلفی در این رابطه در بودجه آمده است. به طور خلاصه قرار بود وزارت بهداشت سامانه‌ای فراهم کند تا اطلاعات تمام مراکز درمانی به این سامانه بیاید و از سامانه دیتاس به بیمه‌گرهای پایه انتقال یابد تا در نهایت بیمه مرکزی آن را به شرکت‌های طرف قرارداد منتقل کند و پرداخت انجام شود. رئیس‌کل بیمه مرکزی ادامه داد: در تلاشیم در اسفندماه نسخ کاغذی حذف شود.

کروکی برخط تصادف رانندگی

رییس کل بیمه مرکزی گفت: طبق آخرین هماهنگی بیمه مرکزی و پلیس راهور کروکی برخط اجرایی شده و خسارت به صورت الکترونیکی پرداخت خواهد شد.

استادهاشمی اضافه کرد: در بحث کروکی برخط بیمه برای تبلت‌ها و سرورها تامین مالی را انجام دادیم تا این امکانات اختیار پلیس راهور برسد. البته سال گذشته پلیس راهور بدون برخط شدن به‌صورت پایلوت روی تبلت‌ها این طرح را اجرا کرد اما از ۱۳ آذر امسال یعنی روز بیمه جریان داده به صورت آنلاین بین بیمه و پلیس راهور برقرار شد و اکنون با وارد کردن جزئیات، داده‌ها به‌صورت آنلاین در سیستم فراجا قرار می‌گیرد و به بیمه مرکزی منتقل می‌شود.

وی افزود: در آخرین جلسه مقرر شد کارگروهی بین بیمه و پلیس راهور تشکیل شود و به‌صورت هفتگی تمام اختلالات را بررسی کرده تا زمان حضور پلیس در زمان حادثه و ثبت اطلاعات کاهش پیدا کند. اکنون هنگام بروز تصادفات، مدت دو ساعت زمان می‌برد تا زمانی که اطلاعات به بیمه مرکزی منتقل شود. البته همچنان ممکن است مشکلات اینترنتی وجود داشته باشد اما ما در تلاش برای رفع مشکلات هستیم. هدف ما این است که همه این اقدامات به‌صورت آنلاین انجام شود تا دیگر نیازی به حضور مردم در بیمه نباشد.

شرکت بیمه ورشکسته نداریم

رئیس کل بیمه مرکزی درباره اعلام ورشکستگی برخی شرکت‌های بیمه، گفت: برخی شرکت‌های بیمه اطلاعات ناقصی را ارایه می‌کنند و این درست نیست البته ملاک بیمه مرکزی تنها ملاک افزایش پرتفوی را ملاک قرار نمی‌دهد و بایستی تمام موارد در نظر گرفته شود الان در حال حاضر هیچ کدام از شرکت‌ها از شاخص‌های اعلامی افول نداشته و شرکتی که نتواند توانگری خود را مراعات کند رصد و رسیدگی می‌شود و هیچ شرکت‌ها مشکل ورشکستگی ندارند.

 

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار