| کد مطلب: ۱۰۶۴۳۴۰
لینک کوتاه کپی شد

25 شغل از تهران خارج می‌شوند | خداحافظی با راسته خاطره‌انگیز باغ سپه‌سالار

یک مقام رسمی در شهرداری تهران از برنامه‌ریزی این نهاد برای انتقال و خروج 25 دسته شغلی موجود در تهران به خارج از پایتخت خبر داد و همچنین گفت که قرار است چهره کیوسک‌های مطبوعاتی شهر هم تغییر کند.

25 شغل از تهران خارج می‌شوند | خداحافظی با راسته خاطره‌انگیز باغ سپه‌سالار

به گزارش آرمان ملی آنلاین، سعید بیگی در تشریح اقدامات شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران، گفت: حادثه خلازیر و فوت چند نفر از پرسنل شهرداری و فراجا از دو جهت دردناک است؛ هم به جهت از دست دادن جان‌ها و هم به دلیل سواستفاده برخی افراد که منجر به جان باختن این عزیزان شد. جا دارد که مراجع مختلف به کمک شهرداری‌ها برای حل این مشکلات بیایند. همچنین روز خبرنگار را به اهالی این صنف تبریک می‌گویم. 

وی در خصوص وضعیت انتقال صنوف آلاینده به خارج از شهر گفت: وظیفه اصلی شرکت ساماندهی مشاغل اجرای بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری هاست و بر این اساس شهرداری‌ها باید از ایحاد و تأسیس مشاغل مزاحم و آلاینده جلوگیری کنند و مشاغلی که سابق بر این تشکیل شدند را یا با تمهیداتی رفع مزاحمت کنند یا به خارج از شهر منتقل کنند. بر مبنای همین رسالت بیش از ۳۰ سال است که شرکت ساماندهی مشغول به کار است و ارتباط مستقیمی با اصناف و اتحادیه ها دارد.

بیگی با بیان اینکه مأمورین ساماندهی و ادارات ساماندهی که در مناطق فعال هستند به محض اطلاع از موضوع مزاحمت که توسط شهروندان از طریق سامانه ۱۳۷ اعلام می شود، به محل مراجعه می کنند، گفت: اولویت ما این است که با تمهیداتی این واحدهای صنفی رو به تعطیلی نروند و رفع مزاحمت بشوند. کار خوبی که در سنوات گذشته در شرکت ساماندهی انجام شده این است که تمهیدات رفع مزاحمت ۸۰ دسته شغلی که بیشترین درصد مزاحمت را داشتند، استخراج کردیم و تبدیل به کتابی می شود که به زودی چاپ می شود. این کتاب در اختیار مسئولان شهرداری برای تبدیل به سند قرار می‌گیرد. کار چاپ و طراحی آن هم توسط موسسه همشهری انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با تأکید بر اینکه حجم مزاحمت ‌ها در برخی مشاغل به گونه ای است که قابلیت ادامه فعالیت ندارند، ادامه داد: بر اساس مصوبه هیات وزیران که در سال ۹۶ ابلاغ شد، ۲۵ دسته شغلی باید از سطح شهر خارج بشوند. این هم ماموریت دیگری است که شرکت ساماندهی دارد. برای این موضوع با واحدهای صنفی، اتحادیه ها و اتاق اصناف در حال رایزنی هستیم. وزارتخانه هایی مانند صمت و جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی باید با ما در این راستا همکاری کنند. در سنوات قبل هم با این همکاری ها، دسته های شغلی مختلفی از سطح شهر خارج شدند و شهرک هایی برای آنها احداث شده است. این ماموریت به جد در شرکت ساماندهی پیگیری می شود.

انتقال کفش‌دوزان باغ سپه‌سالار به شهرک‌های صنعتی

بیگی تصریح کرد: در سنوات قبل بیشتر اقدامات سلبی بود، ما اما در کنار اقدامات قانونی، با ایجاد مشوق ها و رایزنی با ذی نفعان موضوع، تلاش کردیم تا آنها را ترغیب به انتقال کنیم؛ به شرطی که آسیب به موضوعات اقتصادی کشور وارد نشود. این را به صورت مستمر پیگیری می کنیم. مثلا برای ساماندهی تولیدکنندگان کفش دست دوز در خیابان باغ سپهسالار، با شهرک های صنعتی تهران رایزنی کردیم. اینها احتیاج به واحدهای کوچک تر دارند. بنابراین شهرک‌ها را مجاب کردیم که زمین ها را در قطعات کوچک تر و ساختمان های چند طبقه به تولیدکنندگان تحویل بدهند تا هزینه ها مقرون به صرفه باشد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته با ۶ اتحادیه تفاهم نامه مشترک نوشتیم که مزاحمت های بسیاری دارند، گفت: کفاشان، تولیدکنندگان پوشاک، کش بافت تریکو و آجیل مزاحمت های بسیاری داشتند. ماهیت اینها مزاحمت نیست ولی اجتماع آنها ممکن است باعث بروز مزاحمت هایی بشود.  همه این ها را با مدیریت مشترک ذی نفعان پیگیری می‌کنیم. صنف شیرینی فروش هم از این دست بود. بازاری برای این افراد فراهم کردیم. بحث نگهداشت و ایمنی را حل کردیم که بعد از سالها منجر به عقد قرارداد شد. یا با طلاسازانی که در منطقه سنگلج حضور دارند نیز جلساتی داشتیم. بنابراین در شهر دنبال جایی هستم که به لحاظ موضوعات محیط زیستی رفع مزاحمت بشود. هدف این است که همه افراد دخیل پای کار بیایند که شهرداری تنها نباشد و با نگاه تخصصی گروه های مختلف به آنها نگاه بشود.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار