| کد مطلب: ۱۰۵۶۶۳۹
لینک کوتاه کپی شد

توضیح شهرداری تهران درباره انتصاب‌های حاشیه‌ساز

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان این که مسئولان شهرداری باید پیرامون موارد مطرح‌شده درباره برخی انتصاب‌ها توضیح بدهند، گفت: بعضی جریانات به دنبال تخریب عملکرد مدیریت شهری تهران هستند و با وجود این که در دوره فعلی مدیریت شهری پایتخت، تلاش‌های بسیاری برای بهبود وضعیت شهر در حوزه‌های مختلف و اجرای پروژه‌های گوناگون انجام شده است، برخی جریانات به دنبال آن هستند که یا این تلاش‌ها نادیده گرفته شود یا دستاوردهایی که در دوره جدید مدیریت شهری به دست آمده است، کوچک جلوه داده شود.

توضیح شهرداری تهران درباره  انتصاب‌های حاشیه‌ساز

به گزارش آرمان‌ملی‌آنلاین ، در روزهای اخیر انتشار خبر ارسال شدن نامه‌ای محرمانه از سوی سازمان بازرسی کل کشور به لطف‌الله فروزنده، معاون وقت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری تهران در سال گذشته، بار دیگر باعث ایجاد ابهاماتی درباره نحوه انتصاب بعضی مدیران در دوره ششم مدیریت شهری پایتخت شده است، چراکه براساس آنچه برخی منابع خبری اعلام کرده‌اند، سازمان بازرسی نسبت به عدم رعایت شرایط عمومی و اختصاصی در انتصاب ۱۶ نفر از مدیران شهرداری توسط علیرضا زاکانی، شهردار پایتخت و برخی مدیران منصوب وی در شهرداری تهران اعتراض کرده و خواستار ارائه توضیح درباره انتصاب برخلاف مقررات برخی مدیران عامل سازمان‌ها و بعضی مدیران میانی ستاد، مناطق و واحدهای تابعه شهرداری شده است. 

البته صرف نظر از صحت یا عدم صحت این نامه و موارد مطرح‌شده در آن، موضوع رعایت نشدن مقررات قانونی توسط مسئولان شهرداری تهران در انتصاب برخی مدیران ارشد و میانی شهرداری، مساله‌ای است که پیش از این نیز توسط بعضی اعضای شورای شهر تهران مطرح شده بود و پس از انتشار خبر اخیر نیز، ناصر امانی، رئیس کمیته منابع انسانی و تشکیلات شورای شهر به ایلنا گفت که خودش شخصا درباره رعایت نشدن مقرراتی نظیر اساسنامه سازمان‌های تابعه شهرداری یا شرایط حداقلی تعیین‌شده در طرح طبقه‌بندی مشاغل و آیین‌نامه استخدامی شهرداری تهران، در برخی انتصاب‌های صورت‌گرفته در دوره فعلی مدیریت شهری پایتخت، به مسئولان شهرداری تذکر داده بود، اما تا کنون پاسخی قانع‌کننده در این زمینه دریافت نکرده است. 

به گزارش ایلنا، در همین راستا، از علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران درباره صحت یا عدم صحت ارسال نامه توسط سازمان بازرسی کل کشور به شهرداری پایتخت و موارد مطرح‌شده پیرامون برخی انتصاب‌ها سوال کردیم و او نیز در پاسخ به خبرنگار ایلنا گفت: ما نامه‌ای را در این خصوص در رسانه‌ها دیده‌ایم و نمی‌توانیم آن را تایید کنیم، البته پیش از این هم شورای شهر در جایگاه نظارتی درباره بعضی انتصاب‌ها تذکراتی را مطرح کرده است و مسئولان شهرداری با توجه به تذکرات ارائه‌شده در این زمینه، باید پیرامون موارد مطرح‌شده درباره برخی انتصاب‌ها توضیح بدهند. 

وی افزود: از این دست مواردی که در خبر مربوط به انتشار نامه سازمان بازرسی درباره انتصاب‌های صورت‌گرفته در مدیریت شهری ذکر شده است، در ادوار گذشته شهرداری تهران نیز بسیار فراوان وجود داشته، اما فصل‌الخطاب ما قانون است و معتقدیم باید به هرآنچه که قانون می‌گوید، عمل کنیم. بنابراین از تمام سطوح مدیریت شهری می‌خواهیم همواره به مصوبات شورا و قوانین بالادستی آن از جمله مواردی که در خصوص انتصاب‌ها ذکر شده است، پایبند باشند. در موضوع انتصاب‌ها نیز وقتی مسئولان شهرداری توضیحات لازم را ارائه کنند، ما از مواردی که طبق قانون قابل قبول است، دفاع می‌کنیم، اما در مواردی که نیاز به اصلاح وجود دارد، باید این اصلاح صورت بگیرد. 

برخی جریانات به دنبال تخریب و کوچک جلوه دادن دستاوردهای شهرداری هستند 

نادعلی با بیان این که برخی جریانات به دنبال تخریب عملکرد مدیریت شهری تهران هستند، عنوان کرد: با وجود این که در دوره جدید مدیریت شهری پایتخت، تلاش‌های بسیاری برای بهبود وضعیت شهر در حوزه‌های مختلف و اجرای پروژه‌های گوناگون انجام شده است، اما بعضی جریانات به دنبال آن هستند که یا این تلاش‌ها نادیده گرفته شود یا دستاوردهایی که در دوره جدید مدیریت شهری به دست آمده است، کوچک جلوه داده شود. 

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: این جریانات برای تخریب عملکرد دولت حاضر نیز تلاش می‌کنند و می خواهند نوعی سیاهی را در ذهن مردم ایجاد کنند تا شهروندان نتوانند به این مساله دلخوش باشند که عده‌ای از مسئولان برای بهبود وضعیت زندگی آنها فکر می کنند، در تلاش هستند و خدمات مختلفی را به آنها ارائه می‌دهند. به عبارت دیگر، این جریانات، با القائاتی که در فضای رسانه‌ای و رقابت‌های سیاسی انجام می دهند، مردم را از این دلخوشی محروم می‌کنند. 

نادعلی در ادامه گفت: در برنامه چهارم توسعه شهر تهران و بودجه 1402 شهرداری برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در هر پروژه یا طرحی که در شهرداری تهران اجرا می‌شود، باید پیوست رسانه‌ای مناسب در قالب همان طرح، طراحی شود. البته در برخی موارد که این پیوست رسانه‌ای نیز لحاظ می‌شود، بازهم برخی جریانات نسبت به آنچه توسط مدیریت شهری اعلام می‌شود، تردید وارد می‌کنند و افکار عمومی را به شک و شبهه می‌اندازند. 

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: ما در حوزه مدیریت شهری معتقدیم آنچه که بر روی زمین اتفاق می‌افتد و یک خدمت ملموس و قابل رصد توسط شهرداری برای مردم تلقی می‌شود، باید با پیوست رسانه‌ای توسط خود مدیریت شهری به مردم معرفی شود تا شهروندان نسبت به وضعیت آینده شهر خود امیدوار شوند.  

وی در پایان تصریح کرد: براساس تفاهمی که اخیرا بین شهرداری تهران و رسانه ملی انجام شده، قرار شده است که صدا و سیما در اطلاع‌رسانی عملکردهای شهرداری بیش از پیش با ما همراهی کند و امیدواریم سایر رسانه‌ها نیز ضمن بیان نقدهای مشفقانه، درباره ارائه گزارشات مربوط به عملکردهای شهرداری به افکار عمومی با مدیریت شهری همراهی داشته باشند. 

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار