| کد مطلب: ۱۰۵۷۶۸۰
لینک کوتاه کپی شد

تلاش پوچ تل‌آویو علیه برجام

این روزها که خبرهای مختلفی از احتمال توافق ایران و آمریکا و حتی مذاکرات در ارتباط با تبادل زندانیان منتشر می‌شود، رسانه‌های رژیم صهیونیستی و برخی مقامات تل‌آویو بیش از گذشته از مخالفت با هرگونه توافق هسته‌ای بین ایران و غربی‌ها خبر می‌دهند و هرگونه غنی‌سازی در ایران را نشانه‌ای از عدم توقف برنامه هسته‌ای تهران اعلام می‌کنند.

 تلاش پوچ تل‌آویو علیه برجام

به گزارش آرمان ملی آنلاین، احمد دستمالچیان، سفیر سابق ایران در لبنان نوشت: تحرکات اخیر رژیم صهیونیستی  را در چند جهت می‌تواند مورد تحلیل و تفسیر قرار داد. این رژیم در درون با بحران بسیار پیچیده‌ای روبه‌روست و تضادهای بسیار بزرگی را از نظر سیاسی و حقوقی می‌گذراند. اختلافات درونی و مخالفت احزاب با کابینه ائتلافی- افراطی نتانیاهو منجر به تظاهرات‌های زیادی در این رژیم شده و کابینه این رژیم هنوز هم با بحران‌های زیادی روبه‌روست لذا نتانیاهو تلاش دارد که در ارتباط با ایران و هرگونه توافق با جمهوری اسلامی دست به فرافکنی بزند تا بتواند از این طریق بحران‌های خود را به خارج از رژیم اشغالگر قدس منتقل کند تا از مخمصه‌ای که درون آن گیر افتاده است، خارج شود.

از این رو هرگونه تحولی در زمینه حل شدن مسائل هسته‌ای را احساس کند، بیش از اینکه آن موضوع را واقعی بداند یا خیر شروع به جعل اخبار دروغ و پرونده سازی‌های جعلی می‌کند تا موجی از تبلیغات منفی روی تحولات نشسته و بتواند اثر منفی روی تحولات بگذارد. در حال حاضر نیز در شرایطی قرار گرفته‌ایم که رژیم صهیونیستی قصد دارد در برابر هر گونه تحولی در پرونده هسته‌ای سنگ‌اندازی کند.

خوشبختانه به نظر می‌رسد هم آمریکایی‌ها و هم آژانس انرژی اتمی به این واقعیت‌ها در مورد اسرائیل پی برده‌اند و گروسی اخیرا در ارتباط با اظهار نظر‌مقامات صهیونیستی اعلام کرده آژانس استانداردهای خود را در ارتباط با ایران  دارد و با توجه به درخواست‌های نتانیاهو در مورد پرونده هسته‌ای ایران اقدام نمی‌کند. با این سخنان در حقیقت مهری بر جعلی بودن اتهامات رژیم صهیونیستی زده شد که این  خود گامی به جلوست. رژیم صهیونیستی همواره با فرافکنی به زیست جعلی خود ادامه داده است. در حالی که بسیاری از نهادهای سیاسی و افکار عمومی به این نتیجه رسیده‌اند که نباید به صهیونیست‌ها اعتماد کرد .این سوال به وجود می‌آید که آیا صهیونیست‌ها می‌توانند بر روند بازگشت به برجام اثر بگذارند یا نه که باید برای پاسخ به این سوال به شرایط داخلی آمریکا توجه کرد چرا که آمریکایی‌ها به علت انتخابات بسیار حساسی که پیش رو دارند نیازمند آن هستند که برجام را به نتایجی ولو موقت برسانند تا بتوانند از آن در انتخابات به نفع خود استفاده کنند.

چرا که موضوع برجام و انرژی هسته‌ای ایران در محافل  سیاسی و تبلیغی آمریکا مساله مهمی است و سیاستمداران و مردم آمریکا به آن توجه دارند. لذا حزب دموکرات آمریکا فصلی جدید را در ارتباط با پرونده هسته‌ای ایران باز کرده‌اند. تا بتوانند از این طریق یک دستاورد مثبت را در آستانه انتخابات ریاست جمهوری به نفع بایدن  ایجاد‌کنند.

نویسنده : ​احمد دستمالچیان

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار