| کد مطلب: ۱۰۵۷۳۵۸
لینک کوتاه کپی شد

واکنش متا به قانون اخبار آنلاین در کانادا؛ دسترسی به محتوای خبری برای کانادایی‌ها محدود می‌شود

متا پلتفرمز در واکنش به قانون پیشنهادی «اخبار آنلاین» در کانادا اعلام کرده است در آینده نزدیک تست‌هایی را انجام می‌دهد که دسترسی به اخبار و اشتراک‌گذاری محتوا توسط کاربرانی خاص و ناشران را در کانادا محدود می‌کند

واکنش متا به قانون اخبار آنلاین در کانادا؛  دسترسی به محتوای خبری برای کانادایی‌ها محدود می‌شود

آرمان ملی آنلاین: متا پلتفرمز در واکنش به قانون پیشنهادی «اخبار آنلاین» در کانادا اعلام کرده است در آینده نزدیک تست‌هایی را انجام می‌دهد که دسترسی به اخبار و اشتراک‌گذاری محتوا توسط کاربرانی خاص و ناشران را در کانادا محدود می‌کند.

قرار است این آزمایش چند هفته ادامه یابد و درصد اندکی از کاربران کانادایی که در تست شرکت می‌کنند، در صورتی که بخواهند محتوای خبری به اشتراک بگذارند، برای آنها نوتیفیکیشن ارسال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، تست مذکور در واکنش به قانون پیشنهادی «اخبار آنلاین» در کانادا انجام می‌شود که در آوریل سال گذشته اعلام شد. قانون مذکور پلتفرم‌هایی مانند متا و آلفابت (شرکت مادر گوگل) را مجبور می‌کند برای انتشار محتوای ناشران اخبار کانادایی با آنها مذاکره و قرارداد امضا کنند.

متا در مارس ۲۰۲۳ میلادی هشدار داد در صورتی که لایحه مذکور به شکل فعلی خود اجرا شود، دسترسی به محتوای خبری برای کاربران کانادایی محدود خواهد شد.

پابلو رودریگز، وزیر میراث کانادا که سال گذشته این لایحه را ارائه کرده بود، تست متا را غیرقابل قبول خواند. او در این باره گفت: هنگامی که یک شرکت فناوری بزرگ به ما می‌گوید، اگر این کار را انجام ندهید من سرویس ارائه نخواهم کرد، این یک تهدید است.

گوگل تست مشابهی که محتوای خبری را برای برخی کاربران کانادایی محدود می‌کند، به‌عنوان آزمایشی در برابر واکنش احتمالی به لایحه اخبار آنلاین انجام داد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار