| کد مطلب: ۱۰۸۸۶۲۲
لینک کوتاه کپی شد

اسراییل هم از پایان جنگ غزه می‌ترسد هم از ادامه آن!

یک روزنامه لبنانی نوشت که رژیم صهیونیستی همان‌طور که از ادامه جنگ غزه می‌ترسد، از پایان یافتن این جنگ نیز وحشت دارد.

اسراییل هم از پایان جنگ غزه می‌ترسد هم از ادامه آن!

 به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از مهر؛ روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی نوشت با وجود اینکه همه تحولات موجود نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی از جنگ غزه دست خالی باز می‌گردد و نمی‌تواند به اهداف مورد نظر خود دست پیدا کند و ادامه این جنگ از نظر نظامی هیچ فایده‌ای برای تل‌آویو ندارد، اما مهم‌ترین عامل برای استمرار جنگ، نگرانی صهیونیست‌ها از پایان دادن به آن است!

رژیم صهیونیستی معتقد است که در صورت پایان دادن به جنگ باید به سوالی در زمینه دو احتمال روز بعد از جنگ پاسخ بدهند: احتمال اول پایان یافتن تهدیدات نوار غزه و کرانه باختری و جبهه شمالی سرزمین‌های اشغالی است که مد نظر سردمداران رژیم صهیونیستی است که البته این احتمال بعید به نظر می‌رسد. احتمال دوم شامل ادامه زندگی در شرایط احتمال وقوع ۷ اکتبر جدید در این جبهه‌ها است.

این گزارش می‌افزاید که ادامه مراحل جنگ و انتقال از یک مرحله به مرحله دیگر در افکار عمومی صهیونیست‌ها و همچنین سران سیاسی آنها نیازمند نزدیک شدن زمانی برای پایان دادن به جنگ است که این موضوع افکار عمومی را در برابر یک گزینه نامشخص قرار می‌دهد. لذا سران سیاسی رژیم صهیونیستی از بنیامین نتانیاهو گرفته تا بنی گانتس و بن گویر اصرار به ریشه کن کردن حماس دارند که این به معنی استمرار نسل کشی در غزه یا مهاجرت دادن مردم آن است تا بعد از آن به جبهه‌های دیگر در کرانه باختری یا شمال سرزمین‌های اشغالی بپردازند.

این در حالی است که نیروهای مقاومت در غزه معتقدند که هیچ راه حلی جز ادامه مبارزه با وجود هزینه‌های زیاد انسانی وجود ندارد. آنها معتقدند که مقاومت تنها راه و کوتاه‌ترین راه نجات مردم و دارایی‌ها و درآمدهای آنها است، چرا که مانند اهالی فلسطین در سال ۴۸ نیستند که فلسطین را ترک کنند و امیدوار باشند ارتش‌های عربی چند روز بعد آنها را به خانه‌هایشان باز خواهند گرداند، در حالی که این زمان ۷۵ سال طول کشیده، بدون اینکه آنها به خانه‌های خود بازگردند.

در حال حاضر علاوه بر مشوق‌های مالی که کابینه رژیم صهیونیستی به شهرک نشینان ارائه می‌دهد، تنها چیزی که باعث امیدواری ساکنان شهرک‌های صهیونیستی اطراف غزه شده، تضمین آمریکا برای امنیت آنها در شرایط ابقای حماس در نوار غزه است. این موضوع نکته‌ای بود که جان کربی هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا به آن اشاره کرد. این در شرایطی است که امکان از بین بردن حماس با قدرت نظامی وجود ندارد و این جنبش همچنان بخش زیادی از توانمندی‌های خود را حفظ کرده است.

در شمال سرزمین‌های اشغالی نیز ساکنان این مناطق در صورتی که مقاومت لبنان از مرزها فاصله نگیرد، بازگشت به منازل خود را نمی‌پذیرند. آنها رسیدن به هرگونه راه حل سیاسی برای تضمین امنیت خود را رد می‌کنند.

اسراییلی‌ها عادت ندارند امنیت خود را به دیگران و حتی آمریکایی‌ها واگذار کنند؛ چرا که معتقدند امنیتی که دیگران برای اسراییل محقق کند، در بهترین شرایط امنیتی نسبی خواهد بود حتی اگر آمریکا به عنوان چتر بقا و موجودیت اسراییل وارد عمل شود. آنها همواره تلاش کرده‌اند امنیت خود را بر عهده خودشان ببینند، اما در شرایط کنونی این موضوع غیر ممکن به نظر می‌رسد و این یک بحران جدی برای آمریکا است.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار