| کد مطلب: ۱۰۶۲۲۰۳
لینک کوتاه کپی شد

درخواست مهم آمریکا از فروشندگان نفت جهان

وزیر انرژی آمریکا با بیان اینکه بی‌ثباتی و نوسانات همچنان بر بازارهای نفت تاثیر می‌گذارد، بار دیگر خواستار عرضه بیشتر نفت شد.

درخواست مهم آمریکا از فروشندگان نفت جهان

به گزارش آرمان ملی آنلاین- جنیفر گرانهولم ،وزیر انرژی ایالات متحده روز گذشته در پاسخ به سوالی درباره وضعیت بازارهای نفت به «سی ان بی سی» گفت:  شکی نیست که وضعیتی بی‌ثبات حاکم است"؛ اوضاعی که کاخ سفید آن را زیر نظر دارد.

وی خواستار تولید مضاعف در راستای کمک به کاهش قیمت شد و افزود: ما عرضه بیشتر می‌خواهیم ... قیمت‌ها زمانیکه بالا می‌روند خطرناک است. فکر می‌کنم روش محتاطانه این است که اطمینان حاصل شود [هزینه] حمل و نقل برای مردم مقرون به صرفه است و البته این به معنای اطمینان از پایداری در عرضه است.

بر اساس این گزارش، برخی از اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدان آنها - که به طور مشترک اوپک پلاس نامیده می‌شوند- به طور داوطلبانه تولیدات خود را تا پایان سال ۲۰۲۴ در مجموع به میزان ۱.۶۶ میلیون بشکه در روز کاهش می‌دهند.

همچنین عربستان سعودی و روسیه، دو کشور مهم این ائتلاف، کاهش داوطلبانه بیشتری را در ماه‌های ژوئیه (مرداد) و آگوست (شهریور) اعلام کرده‌اند. بدین ترتیب عربستان کاهش روزانه یک میلیون بشکه در تولید و روسیه کاهش روزانه ۵۰۰ هزار بشکه در صادرات را اعلام کردند.

گرانهولم خاطر نشان کرد: ما می‌خواهیم قیمت‌ها کاهش پیدا کنند. در حقیقت رئیس جمهور بر تأثیرات آن بر مردم معمولی که باید سر کار بروند و توانایی پرداخت مبلغ اضافی ندارند، واقف است.

اوایل ماه گذشته (تیرماه) هیثم الغیص دبیرکل اوپک پیش‌بینی کرده بود که تقاضای جهانی نفت تا سال ۲۰۴۵ با رشدی ۲۳ درصدی، به ۱۱۰ میلیون بشکه در روز می‌رسد.

آژانس بین‌المللی انرژی نیز پیش پیش‌بینی کرده بود که تقاضای جهانی برای نفت تا سال ۲۰۲۸ به ۱۰۵.۷ میلیون بشکه در روز می رسد و نسبت به سال ۲۰۲۲ تنها ۶ درصد رشد خواهد داشت. این سازمان بین المللی بیشترین مصرف نفت را مربوط به بخش های پتروشیمی و صنعت هوانوردی اعلام کرده بود.

اما دبیرکل اوپک با ارائه پیش‌بینی متفاوت از آژانس بین المللی انرژی، اعلام کرد که سرمایه‌گذاری ناکافی در صنعت نفت، چالشی برای بقای سیستم‌های انرژی کنونی خواهد بود و منجر به بروز آشوب در این حوزه می‌شود.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (Organization of the Petroleum Exporting Countries) با عنوان اختصاری «اوپک/ OPEC»، یک سازمان بین دولتی متشکل از کشورهای الجزایر، ایران، عراق، کویت، لیبی، نیجریه، قطر، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، اکوادور، آنگولا، ونزوئلا و کنگو است. اعضای آن با اتکا به اقتصاد نفتی و تولید نفت خود به دنبال نقش‌آفرینی موثر و سودمند در بازارهای جهانی هستند.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار