| کد مطلب: ۱۰۶۲۱۰۶
لینک کوتاه کپی شد

مذاکره تنها راه برداشته شدن تحریم‌ها

آقای صالحی از برجسته‌ترین رجال سیاسی جمهوری اسلامی ایران بوده و هست و تبعا حرفی که می‌زند مبتنی بر تجربه، دانش و درک و فهم است و می‌داند که تمام مشکلات کشورمان ناشی از تحریم‌هایی است که به دلیل جنگ اقتصادی با آمریکا به کشور تحمیل شده است. آقای صالحی در پست‌های مختلف دولتی حضور داشته و می‌داند که تا وقتی این تحریم‌ها وجود دارد امکان ندارد که ایران بتواند در جامعه بین‌المللی به آن شرایطی که در ‌شأن کشور مهمی مثل ایران است برسد.

مذاکره تنها راه برداشته شدن تحریم‌ها

به گزارش آرمان ملی آنلاین فریدون مجلسی، دیپلمات سابق نوشت: ایران باقی می‌ماند و شرایط افتان و خیزان می‌گذرد چرا که این کشور بزرگ است و در شرایط سخت نیز می‌ایستد اما اینکه ایران بتواند کشور پیشرفته‌ای مثل امارات، عمان، قطر و کویت و سایر کشورهای عربی خلیج فارس که تا حدود نیم قرن پیش و بیشتر از آن فقیرترین کشورهای دنیا بودند اما اکنون از مرفه‌ترین کشورهای دنیا هستند بشود فعلا چندان قابل دستیابی نیست.

به علت همین تحریم‌های آمریکاست. بنابر این بزرگ‌ترین خدمتی که می‌توان به کشور و ملت ایران کرد این است که شرایط برای حل مشکلات در جهت برداشته شدن تحریم‌های ایران مهیا شود. این مساله مهم نیز انجام نمی‌پذیرد الا اینکه مذاکرات احیای برجام یا لغو تحریم‌ها از سر گرفته شود و همان‌طور که آقای صالحی، رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی گفته‌اند گفت‌وگو‌های سیاسی با آمریکا آغاز شود که این مسیر مناسب‌ترین راه برای حل مشکلات و برداشته شدن تحریم‌هاست. پیش از این نیز گفته شده بود که این درست نیست یک کشور از طرق غیر مستقیم و با میانجی مسائل خود را مطرح و حل و فصل کند.

هر چند که با توجه به رویکردهایی بر دولت حاکم و آنچه بر سیاست خارجی کشورمان می‌گذرد انتظار چنین اتفاقاتی دور از ذهن است. به هر جهت اگر این رویه فعلی ادامه یابد ایران کماکان در همین باقی خواهد ماند. اما با این حال این رویه تا انتها اینگونه نخواهد ماند و به نظر می‌رسد که در آینده شاهد گشایشی در این مسیر باشیم.

البته شاید در آینده مسائل فلسطین با رژیم صهیونیستی و آمریکا به نحو دیگری حل و فصل و آن زمان ایران نیز به نحو دیگری با مسائل در نظام بین‌الملل برخورد کند و رویکرد خود را تغییر دهد. هر چند همان‌طور که گفته شد فعلا این امیدواری وجود ندارد تا آنچه آقای دکتر صالحی در خصوص مذاکرات ایران و آمریکا به عنوان مناسب‌ترین راه باقی‌مانده مطرح کرده و آنچه که آقای دکتر ظریف چندی پیش در مرکز اندیشمندان علوم انسانی مطرح نمود تاثیر‌گذار باشد. 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار