| کد مطلب: ۱۰۶۲۱۷۵
لینک کوتاه کپی شد

خشم طالبان از اقدامات آمریکا | آنها مانع به رسمیت شناخته شدن ما هستند

مقامات طالبان مدعی شده اند شرایط به رسمیت شناخته شدن را تکمیل کرده اند؛ اما کشورهای دیگر به دلیل فشار آمریکا از به رسمیت شناختن حکومت سرپرست افغانستان سر باز می‌زنند.

خشم طالبان از اقدامات آمریکا | آنها مانع به رسمیت شناخته شدن ما هستند

به گزارش آرمان ملی آنلاین- محمد یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع طالبان در مصاحبه با شبکه العربیه گفت:  طالبان شرایط به رسمیت شناخته شدن را تکمیل کرده؛ اما آمریکا مانعی در برابر به رسمیت شناختن طالبان است.

این مقام طالبان از کشورهای اسلامی خواسته است تا برای به رسمیت شناختن طالبان اقدام کنند.

محمد یعقوب مجاهد گفت: ما شرایطی را که یک حکومت باید داشته باشد را تکمیل کرده‌ایم. شرایطی وجود ندارد که تا کنون تکمیل نشده باشد و جهان بر مبنای آن ما را به رسمیت نشاند. شاید این موضوع مدتی طول بکشد تا کشورها آماده به رسمیت شناختن ما شوند؛ اما ما از همه کشورهایی که تحت فشار امریکا نیستند و می‌توانند ما را به رسمیت بشناسند، می‌خواهیم که حکومت افغانستان را به رسمیت بشناسند به ویژه از کشورهای قدرتمند اسلامی می‌خواهیم تا ما را به رسمیت بشناسند و این به نفع همه کشورها است.

سرپرست وزارت دفاع طالبان در بخشی از این گفت‌وگو، همکاری با ایالات متحده آمریکا را در مورد نابودی شبکه القاعده رد کرده و بر عدم حضور القاعده در افغانستان تاکید کرد.

وی افزود: القاعده در افغانستان وجود ندارد. چگونه می‌توانیم در برابر کسانی که وجود ندارند و هیچ جایی در افغانستان را تحت کنترل خود ندارند و حتی برنامه‌ ای در خاک ما ندارند، بجنگیم. به نظر من، آن‌چه جو بایدن گفت، به نحوی اعتراف به این حقیقت بود؛ اما این همکاری ما با آمریکا را نشان نمی‌دهد. ما به همکاری با هیچ کشوری نیاز نداریم.

سرپرست وزارت دفاع طالبان بار دیگر آمریکا را متهم به نقض حریم هوایی افغانستان کرد و از واشنگتن خواست تا به این کار پایان دهد.

وی درباره حریم هوایی این کشور گفت: همان‌طور که تأکید شده باید به استقلال افغانستان نیز احترام گذاشته شود و از خاک هیچ کشوری در برابر افغانستان استفاده نشود؛ اما آمریکا این اصل را زیر پا می‌کند. در شرایط کنونی ما توانایی واکنش و ابزار لازم در برابر این پهپادها را نداریم ولی از ایالات متحده می‌خواهیم که از این کار دست بردارد. ما در کنار این‌که این اقدام را محکوم می‌کنیم، آن را نوعی از اشغال حریم هوایی افغانستان می‌دانیم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار