| کد مطلب: ۱۰۶۱۹۵۱
لینک کوتاه کپی شد

ناو جنگی آمریکا وارد آب‌های سرزمینی استرالیا شد | واکنش استرالیا چه خواهد بود؟

کانبرا تایمز، ناو جنگی آمریکایی امروز رسما و با برگزاری مراسمی تاریخی در گاردن آیلند وارد سرویس نظامی استرالیا شد.

ناو جنگی آمریکا وارد آب‌های سرزمینی استرالیا شد | واکنش استرالیا چه خواهد بود؟

به گزارش آرمان ملی آنلاین- ریچارد مارلز وزیر دفاع استرالیا گفت:  آغاز به کار ناو آمریکایی در استرالیا فرصتی برای مرور و بازنگری به تاریخ مشترک دو کشور، دوستی و همکاری میان آمریکا و استرالیاست.

وی در ادامه افزود: استرالیا می تواند به این کشتی که از سوی صنعت غرب این کشور طراحی شده و مشابه اچ ام ای اس کانبرا نامگذاری شده و برای نخستین بار در تاریخ نیروی دریایی آمریکا در کشوری خارجی شروع به کار می کند، افتخار کند. این موضوع که شاهد کنار هم قرار گرفتن نیروهای دریایی دو کشور در پایگاه ناوگان شرق هستیم، رویدادی تاریخی است.

پیش از این، بریتانیا و ایالات متحده متعهد شدند که نیروی دریایی استرالیا را به فناوری زیردریایی های هسته ای مجهز کنند. استرالیا با پیوستن به همکاری نظامی با آمریکا و انگلیس، قرارداد ۶۶ میلیارد دلاری خود با فرانسه را به نفع پیمان آکوس کنار گذاشت و این باعث خشم پاریس شد، که طبق این قرارداد قرار بود ۱۲ زیردریایی معمولی به استرالیا عرضه کند.

گفتنی است،  این ناو پس از نخستین ناو اچ ام ای اس استرالیا که در جنگ جهانی دوم غرق شد نامگذاری شده و دومین ناو آمریکایی است که نامی به جز نام شهرهای آمریکایی دارد و به نام پایتخت استرالیا نامگذاری شده است. نخستین باری که ناو آمریکایی یو اس اس کانبرا نامگذاری شده بود به زمان ریاست جمهوری فرانکلین روزولت در زمان جنگ و سال ۱۹۴۳ باز می گردد.

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار