| کد مطلب: ۱۰۶۲۴۲۳
لینک کوتاه کپی شد

راهکار فقط پیشگیری!

جامعه‌ای که آگاه‌ شده و قد و قواره و مختصاتی متناسب با خرد عمومی جامعه جهانی پیدا کرده است قاعدتا خواست و مطالباتش را به عنوان یک حق و حقوق شهروندی به حساب می‌آورد. نکته قابل تامل این‌که پیروزی و شکست ابتدا در ذهن محقق شده و پس از آن در عالم واقعیت رخ خواهد داد.

راهکار فقط پیشگیری!

به گزارش آرمان ملی آنلاین، امید فراغت، روزنامه‌نگار نوشت: جامعه امروز ایران نیز از نظر ذهنی، جامعه‌ای جهش یافته شده است. بنابراین اگر برخی مدیران‌ نحوه مواجهه با چنین جامعه‌ای را بلد نباشند ناخودآگاه مجبور هستند پیوسته و مداوم در فضای به اصطلاح پیشگیری و مهار اجتماعی حرکت کنند. قاعدتا دیر یا زود انرژی‌شان، تمام می‌شود و مجبور هستند با واقعیت جامعه کنار بیایند.

البته اکنون هم مواجه شده‌اند اما هنوز آنزیم هضم قواره و خواست و مطالبات چنین جامعه‌ای را ندارند. بر همین اساس مدام از تاکتیک‌های متفاوت استفاده می‌کنند تا شاید این بخش جامعه از خواست و مطالباتش دست بکشد! اینها هم باید بپذیرند که اکثریت ملت ایران، رفتار‌شناسی و تبارشناسی صحیحی از مدیران پیدا کرده‌اند. شاید بهتر باشد این‌گونه بیان شود که جامعه امروز ایران حکیم شده و حکیم هم علم احوال موجودات را می‌داند. با توجه به چنین واقعیتی باید اعتراف کرد که برخی مدیران از جامعه عقب‌تر هستند.

بنابراین نمی‌شود این عقب‌ماندگی و خلا را با تکنیک و تاکتیک‌ِ پیشگیری و مهار، پُر کرد. بنابراین در چنین فضایی، جامعه به هیچ عنوان به عقب بر‌نمی‌گردد پس تنها راه این است که این مدیران ، خود را با قد و قواره و مختصات ذهنی و فکری جامعه امروز ایران، مطابقت و مشابهت دهند. البته ناگفته نماند بارها جامعه ایران، این فرصت را به این مدیران و مسئولان داده است که همراه و همساز آنان شود اما متاسفانه برخی از چنین فرصت‌هایی استفاده نکردند. سوال مهم این است آیا جامعه امروز ایران به این مدیران، دوباره فرصت جبران خواهد داد؟ این سوال از این بابت مطرح شد که مدت‌هاست شعار اصولگرا، اصلاح‌طلب دیگه ...، جزو ادبیات زیر پوست بخشی از جامعه شده است.

بنابراین برای اعتماد‌سازی دوباره و باورمند کردنِ چنین جامعه‌ای که تصور می‌کند نادیده گرفته شده، سخت است! البته نکته حائز اهمیت این است که سیاست، ناممکن‌ها را ممکن می‌سازد. سیاست توانایی تبدیل تهدید به فرصت را دارد. باید توجه داشت که نسل امروز به دنبال زندگی کردن است. زندگی کردن و زندگی داشتن معمولی، اسباب و لوازمی نیاز دارد. البته درد در همین نقطه و خواسته، نهفته است چرا که برآورده کردن نیاز‌های اولیه برای داشتن یک زندگی معمولی برای نسل امروز ، تبدیل به آرزو شده است. قیمت خانه و خودرو، خود گواه چنین آرزو‌ست! بنابراین وقتی اکثریت ملت، واقعیت‌های امروز را نتیجه سیاست‌ورزی خارجی می‌دانند قاعدتا به خوبی آگاه شده‌اند که ادامه وضع موجود، مشکلاتی اقتصادی به مراتب بیشتر از مشکلات امروز به وجود خواهد آورد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار