| کد مطلب: ۱۰۵۷۹۷۱
لینک کوتاه کپی شد

آمار تکان‌دهنده اعضای شورای شهر از پایتخت | 70 هزار کودک کار در خیابان‌های تهران | زندگی 30 نفری در خانه‌های 40 متری

70 هزار کودک کار در خیابان‌های تهران وجود دارد! و این آماری است که خود مدیران و مسئولان شهر به آن اذعان دارند. سوده نجفی که حالا رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران است با اعلام این آمار، گفته «آمار کودکان کار در کشور و به ویژه در شهر تهران روز به روز در حال افزایش است.»

آمار تکان‌دهنده اعضای شورای شهر از پایتخت | 70 هزار کودک کار در خیابان‌های تهران | زندگی 30 نفری در خانه‌های 40 متری

به گزارش آرمان ملی آنلاین نجفی در جریان یکصد و پنجاه و سومین جلسه شورا، یکی از مشکلات شهر تهران را کودکان خیابان و کار آن دانسته و گفته «حضور آنها در خیابان‌ها مشکلاتی برای شهروندان ایجاد می‌کند!» همین‌طور اشاره کرده کودکان کار و خیابان «با آزارهای متعدد روبه‌رو هستند و دچار مشکلات جسمی و روحی می‌شوند.» 

نجفی، ساماندهی کودکان کار را فعالیت نهادهایی همچون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرداری، سازمان بهزیستی کشور، وزارت آموزش و پرورش و دیگر دستگاه‌ها ذکر کرده و البته گفته یک نهاد مشخص و رسمی در زمینه ساماندهی کودکان کار معرفی نشده است. این عضو شورای اسلامی شهر تهران در تذکر خود پرسیده چرا اجازه ورود اتباع خارجی به عنوان کودکان کار داده می‌شود؟ و خواستار مقابله با ورود کودکان کار خارجی و برخورد قاطعانه با باندهای کودکان کار در تهران شده. 

اجاره 30 نفری واحدهای ۴۰ تا ۵۰ متری

اما آمار معضلات و مشکلات شهر تنها به خانم نجفی محدود نمی‌شود. یک عضو دیگر شورای شهر تهران هم روز گذشته با به کار بردن اصطلاح خانه دودی، آماری از آن‌ها و اتباع بیگانه و اجاره‌های عجیب و غریب خبر داده و گفته این افراد انواع امراض را وارد ایران و این محلات کرده‌اند و مردم نگران فرزندان خود هستند! منظور او از خانه دودی خانه‌هایی هستند که در آن افراد به استعمال مواد مخدر مشغول هستند. 

ناصر امانی گفته: ۳۷ مورد از خانه‌های دودی که اکثراً اتباع بیگانه در آن ساکن هستند، از سوی شهرداری در منطقه ۱۵ شناسایی شده است. او هم در یکصد و پنجاه و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن ارائه گزارش محله‌گردی از شوش در منطقه ۱۵ با بیان اینکه بخشی از مشکلات این محله ناشی از قرار گرفتن در مرز است، ادامه داده: معمولاً مشکلات این محله از دید شهرداران دو منطقه مغفول می‌ماند. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نام میدان شوش نه تنها برای تهرانی‌ها بلکه برای مردم دنیا معروف است، اضافه کرده: این میدان در چهار دهه اخیر میدان مرکزی جنوب شهر تهران بوده و ۳۸ هزار نفر در محله شوش زندگی می‌کنند. 

امانی همچنین گفته: ۶۰ درصد این ناحیه را بافت فرسوده به خود اختصاص داده اما با این وجود، حضور اتباع بیگانه از مشکلات این منطقه بوده و ۵۰ درصد ساکنان اتباع بیگانه هستند. او با بیان اینکه اجاره واحدهای ۴۰ تا ۵۰ متری توسط ۳۰ نفر اجاره مسکن را به شدت افزایش داده است، یادآور شده: این افراد انواع امراض را وارد ایران و این محلات کرده‌اند و مردم نگران فرزندان خود هستند.  عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران همچنین تصریح کرد: ۳۷ مورد از خانه‌های دودی که اکثراً اتباع بیگانه در آن ساکن هستند از سوی شهرداری شناسایی شده است. 

او با بیان اینکه در این محله شبانه زباله‌ها از زباله گردان خریداری می‌شود، گفته: باید فکر اساسی برای حل مشکل مردم این محله و سایر محلات مرکزی شهر تهران انجام دهند. امانی با بیان اینکه با ابلاغ ضوابط جدید از سوی شهرداری، نوسازی بافت فرسوده با شیب ملایمی در حال انجام است، یادآور شده: هزار و ۸۰۰ معبر بن‌بست در این ناحیه وجود دارد که ۳۰۰ معبر آن در محله شوش است. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در ادامه افزوده: عوارض صدور پروانه در بافت فرسوده رایگان است اما مبلغی تحت عنوان تدوین ضوابط شهر به میزان ۷۰ میلیون تومان اخذ می‌شود. او با بیان اینکه سد معبر از سوی بساط گستران منجر به مزاحمت برای مردم می‌شود، خاطرنشان کرده: حضور اوراق فروشان در محله یکی از مشکلات مردم است و کسانی که نتوانستند منتقل شوند از اقشار ضعیف و کم درآمد بوده‌اند. امانی تأکید کرده: بوی تعفن ناشی از زباله‌های موجود در انهار یکی از مشکلاتی است که مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند لذا باید لایروبی انهار در محله شوش مورد توجه قرار بگیرد. 

او با بیان اینکه از نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی درخواست داریم که برای تصویب لایحه راه‌اندازی سازمان اقامت پیگیری لازم را داشته باشند، تصریح کرده: تصمیم گیری جدی برای ساماندهی معتادان متجاهر، پلمب دائمی و تخریب خانه‌های قرمز و دودی، تسهیل ضوابط نوسازی بافت فرسوده در پلاک‌های تجمیعی، انتقال اوراق فروشان به مجتمع خاوران، انتقال پسماند محله، تعیین تکلیف فروشگاه‌های شهر و روستا و رفاه از درخواست‌های مردم این محله است. 

 

شهرداری تهران، یک ملک تاریخی را به سرمایه‌گذار واگذار کرد

یک عضو شورای شهر تهران گفته: در حال حاضر استفاده بهینه‌ای از عمارت عین‌الدوله نمی‌شود و بخشی از محوطه این ملک تاریخی را به یک سرمایه‌گذار واگذار کرده‌اند. 

میثم مظفر در یکصد و پنجاه و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در تذکری با اشاره به اینکه در حال حاضر استفاده بهینه‌ای از عمارت عین الدوله نمی‌شود، گفته: این عمارت بدون هیچ تابلو و اطلاع‌رسانی و بدون حضور گردشگران باقی مانده است. او افزوده: هفت نفر پرسنل در اتاق‌های این عمارت مستقر هستند این در حالی است که این عمارت می‌تواند مرکزی برای آموزش و تولید مجسمه‌های مفهومی و حجمی باشد و برای زیباسازی به کار گرفته شود. عضو شورای شهر تهران تاکید کرده: سازمان زیباسازی بخشی از محوطه این ملک تاریخی را به یک سرمایه‌گذار واگذار کرده که در حال کندن زمین و احداث سازه‌های فلزی برای راه اندازی یک رستوران و یا کافی شاپ است که مغایر با شرایط نگهداشت این بناهای تاریخی است. 

مظفر با بیان اینکه مبلغ این کافی شاپ نیز جای سوال دارد؟ افزوده: انتظار داریم که شهرداری نیز در انعقاد قرارداد و تناسب با کاربری این محل تجدید نظر داشته باشد و برای بهره‌وری بیشتر و بهتر سازمان زیباسازی و شهروندان، برنامه‌ریزی کند تا از این فرصت بهتر استفاده شود. باغ و عمارت عین‌الدوله از بناهای تاریخی و یکی از آثار ملی ارزشمند ایران است که در دوره قاجاریه احداث شد واین بنا در خیابان جمالی و در محله پاسداران در شهر تهران واقع شده‌است. این باغ- عمارت، محل اقامت ییلاقی «عین‌الدوله» وزیر سه دوره حساس تاریخی در دوران قاجار بوده‌ است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار