| کد مطلب: ۱۱۰۲۰۲۹
لینک کوتاه کپی شد

16 استان زیر قطرات باران

چهارشنبهدر جنوب شرق کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و به تدریج شاهد خروج سامانه از کشور هستیم.

16 استان زیر قطرات باران

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از همشهری آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «با ورود این سامانه بارشی ابتدا نقاط غرب و جنوب غرب کشور و دامنه‌های زاگرس مرکزی و به تدریج دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز، نواحی مرکزی، شرق، جنوب و جنوب شرق کشور را در برمی‌گیرد.»

فریبا گودرزی افزود: «این سامانه با خود بارش باران و برف، وزش وزش بادهای شدید موقتی، در برخی نقاط خیزش گرد و خاک را به همراه دارد. بارش‌ها در استان‌های جنوبی با رعد و برق همراه است.»

به گفته گودرزی، شدت بارش‌ها و هشدار زرد برای روز دوشنبه (۱۴ اسفند) در نیمه جنوبی کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، همدان، مرکزی، لرستان، یزد، اصفهان، جنوب و غرب قم، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال بوشهر، نیمه شمالی فارس، خراسان جنوبی، کرمان و هرمزگان بارش‌های شدیدتری را شاهد هستیم.

سه‌شنبه (۱۵ اسفند) نیز بارش در مناطق گفته شده ادامه دارد و بیشتر فعالیت این سامانه برای روز سه‌شنبه در شرق و جنوب شق کشور است. گودرزی ادامه داد: «چهارشنبه (۱۶ اسفند) در جنوب شرق کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و به تدریج شاهد خروج سامانه از کشور هستیم.»

گزارش‌های هواشناسی نشان می‌دهد که در بیشتر مناطق کشور تا روز چهارشنبه (۱۶ اسفند) روند افزایش نسبی دما را داریم و هوا گرم‌تر می‌شود.

آب‌های جنوب کشور تا روز سه شنبه (۱۵ اسفند) مواج است.

در سیستان و بلوچستان که این روزها با سیل دست به گریبان است، خبری از بارندگی نیست، اما به گزارها نشان می‌دهد که از سه شنبه (۱۵ اسفند) بارندگی همراه با رعد و برق در این استان رخ می‌دهد.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار