| کد مطلب: ۱۱۰۰۲۰۵
لینک کوتاه کپی شد

اهدای گلوله به اوکراین از سوی اروپایی ها

وزیر امور خارجه اوکراین در ادامه این پست نوشت: گلوله‌های توپ در حال حاضر اولویت مطلق است.

اهدای گلوله  به اوکراین از سوی اروپایی ها

 به گزارش آرمان ملی آنلاین: وزیر خارجه اوکراین گفت اتحادیه اروپا قصد دارد تا پایان ماه مارس، ۱۷۰ هزار گلوله توپ را به کی‌یف عرضه کند.

به گزارش ایسنا، روزنامه فایننشال تایمز روز جمعه نوشت که اتحادیه اروپا به دنبال بودجه اضطراری ۱.۵ میلیارد دلاری برای ارائه گلوله‌های توپخانه از خارج از کشور به اوکراین بر اساس یک طرح تدارکاتی پیشنهاد شده توسط جمهوری چک است.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از آنچه «دیمیترو کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین در شبکه اجتماعی ایکس پست کرده، نوشت: طی تماس امروزم، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا بر همبستگی کامل این اتحادیه با اوکراین مجددا تاکید کرد. من از او به خاطر رهبری شخصی و حمایتش در ۲ سال گذشته تشکر کردم.

وزیر امور خارجه اوکراین در ادامه این پست نوشت: گلوله‌های توپ در حال حاضر اولویت مطلق است. تا پایان ماه مارس، اتحادیه اروپا قصد دارد تقریبا ۱۷۰ هزار گلوله به اوکراین ارسال کند و در تلاش است تا حجم این تحویل را افزایش دهد.

روز شنبه مصادف با بیست و چهارم فوریه، جنگ اوکراین ۲ ساله شد و به همین مناسبت، «دیمیترو کولبا» طی سخنرانی در سازمان ملل متحد ضمن آنکه از کشورهای جهان خواست تا پشت اوکراین بایستند، مدعی شد که اگر آنها این کار را انجام دهند، «پیروزی زودتر از آن نصیب اوکراین خواهد شد.»

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار