| کد مطلب: ۱۰۹۷۲۷۱
لینک کوتاه کپی شد

الله کرم در مناظره با یک اصلاح طلب : تایید صلاحیت ها ۳۰۰ درصد افزایش داشته است!

فعال اصولگرا در مناظره‌ای تاکید کرد که قهر با صندوق رای پایان حیات سیاسی است و در عین حال فعال اصلاح طلب نیز گفت: عدم شرکت در انتخابات واجد هیچ خیری برای کشور نیست و کیان کشور را با مشکل مواجه می کند.

 الله کرم  در مناظره با یک اصلاح طلب : تایید صلاحیت ها ۳۰۰ درصد افزایش داشته است!

مناظره انتخاباتی با رویکرد تقویت مشارکت حداکثری و تشریح دیدگاه اصولگرایان و اصلاح طلبان در انتخابات با حضور "حسین الله کرم" فعال سیاسی و دبیرکل جمعیت رزمندگان مدافع انقلاب اسلامی از جناح اصولگرا و "علی باقری" فعال سیاسی از جناح اصلاح طلب دقایقی قبل در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی آغاز شد.

 

الله کرم: هیچ گروه سیاسی نمی‌تواند با صندوق رای قهر کند

 

دبیرکل جمعیت رزمنده مدافع انقلاب اسلامی در بخش اول این مناظره گفت: هیچ گروه سیاسی نمی تواند با صندوق رای قهر کند. قهر با صندوق رای یعنی پایان زندگی سیاسی است. نظام با هرگونه مشارکتی ادامه خواهد داشت‌. 

حسین الله کرم با اشاره به اینکه قهر یا عدم قهر با صندوق رای موضوعیتی جز یک تاکتیک ندارد، اظهار داشت: استراتژی این افراد این است که وارد قدرت شوند و این فقط از صندوق رای می گذرد، قهر با صندوق رای یعنی مرگ حرکت سیاسی‌. 

وی با بیان اینکه تاکتیک اصلاح طلبان رادیکال عمدتا در نگاه به کاهش احتمالی رای ناشی از عملکرد دولت متبوع خودشان است و بهتر می‌دانند در دولتی که حامی آن بودند چه کردند، افزود: شکست برجام باعث شد تحریم ها را دو برابر به کشور تحمیل کنند و میدانند به همین دلایل مشارکت کاهش می یابد و به همین دلیل تاکتیک قهر و آشتی را برگزیدند. 

دبیرکل جمعیت رزمنده مدافع انقلاب اسلامی تصریح کرد: اصلاح طلبان می کوشند از این وضعیت برای مشارکت بهتر خود و موفقیت در دوره ریاست جمهوری سیزدهم استفاده کنند. 

الله کرم یادآورشد: قهر اصلاح طلبان با انتخابات اسفند به دلیل موفقیت در کسب قدرت در ریاست جمهوری بعدی است‌. اصلاح طلبان اگر متوجه مشارکت بالا شوند بلافاصله به صندوق رای باز خواهند گشت.

 

باقری: اگر دعوت به مشارکت می‌کنیم طمع قدرت نداریم

 

فعال سیاسی اصلاح طلب در بخش اول این مناظره گفت: انتخابات پیش رو آزاد و دموکراتیک نیست که بتواند همه نحله های فکری و سیاسی موجود در کشور در آن رقابت فارغ البالی داشته باشند.

علی باقری با بیان اینکه بیانیه اصلاح طلبان در مورد انتخابات توصیفی و تحلیلی نسبت به شرایط موجود کشور است و در مورد انتخابات تلاش کرده است به سوالات در زمینه مشارکت و ابهامات و نگاه هایی که معطوف به تحریم انتخابات یا عدم شرکت در انتخابات است را پاسخ دهد، تاکید کرد: اگر دعوت به مشارکت می کنیم طمع قدرت نداریم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار داشت: عدم شرکت در انتخابات واجد هیچ خیری برای کشور نیست و کیان کشور را با مشکل مواجه می کند، مجلس ضعیف کشور را ضعیف می کند و مشکلات جامعه بیشتر می شود.

باقری تصریح کرد: توجه حضرت امام (ره) متکی به مردم بود و همه باید بکوشیم شرایطی را ایجاد کنیم که مشارکت بالا رود.

وی افزود: دلایلی مطرح و پیشنهاد شده فعالان و شخصیت‌های سیاسی از روزنه‌های کوچک موجود که تک نامزدهای توسعه‌گرا و مدافع مردم سالاری که تایید صلاحیت شده‌اند، استفاده کنند.

 

الله کرم: در انتخابات کنونی ۳۰۰ درصد تایید صلاحیت‌ها افزایش یافته است

 

دبیرکل جمعیت رزمنده مدافع انقلاب اسلامی در ادامه اظهار داشت: اینکه می‌گویند انتخابات آزاد نیست، بازی و تاکتیک‌های سیاسی است. اینها هر وقت که در حال باخت هستند می‌گویند که انتخابات آزاد نیست.

الله کرم با بیان اینکه در انتخابات کنونی ۳۰۰ درصد تایید صلاحیت داوطلبان افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: ۳۶ درصد از ۱۵ هزار نفر تایید شده، جهت‌گیری سیاسی خود را اعلام نکرده‌اند. ۱۹ نفر گفته‌اند که مستقل هستند و ۱۱ درصد گفته  اند که اصولگرا هستیم.

وی بیان داشت: ۶ درصد یعنی بیش از ۱۵۰۰ نفر گفته‌اند که اصلاح‌طلب هستیم، این یعنی ۶ برابر مجلس فعلی. با این حال به نفعشان است که بگویند انتخابات آزاد نیست.

 

باقری: جریان‌های سیاسی باید تهدیدهای بین‌المللی را در نظر بگیرند

 

فعال سیاسی اصلاح طلب در بخش دیگری از این مناظره با تاکید بر اینکه بحث بر سر مشارکت در انتخابات است و ما اگر دعوت به مشارکت می کنیم، نه طمع قدرت داریم، گفت: نه اینقدر خام هستیم که نفهمیم دوستان چه طراحی برای انتخابات کرده اند و فکر می کنند این یک انتخابات آزاد است؛ خیر این انتخابات آزاد نیست اما باز ما دعوت به مشارکت می کنیم.

باقری اضافه کرد: متوسط شرکت در انتخابات مجلس در کشور طی ۱۰ دوره اول ۶۰ درصد بوده است اما در دوره انتخابات مجلس یازدهم که در دولت آقای روحانی برگزار شد، به ۴۲ درصد رسید یعنی ۱۸ درصد از متوسط مشارکت ۱۰ دوره گذشته پایین تر بود.

وی بیان داشت: آقای الله کرم می گویند این افت مشارکت که در دوره جمهوری اسلامی بی سابقه بوده، مروبط به عملکرد دولت قبل است؛ سلّمنا، ما هم می پذیریم اما باید آنجایی را هم که مشارکت بالا رفته است را هم باید به دولت های وقت ارتباط دهیم.

این فعال سیاسی ادامه داد: حال که به هر دلیلی مشارکت پایین آمده است، باید به فرموده رهبر انقلاب این موضوع را در نظر بگیریم که مشارکت پایین، کیان کشور را با مشکل مواجه می کند؛ جریان های سیاسی باید رقابت های داخلی را کنار بگذارند و تهدیدهای بین المللی را در نظر بگیرند؛ مجلس ضعیف، کشور را با مشکل مواجه و مشکلات جامعه را بیشتر می کند؛ البته اگر دلمان واقعا برای انقلاب می سوزد.

 

الله کرم: بازگشت مردم پای صندوق رای آغاز شده است

 

دبیرکل جمعیت رزمنده مدافع انقلاب اسلامی با بیان اینکه شاهد ارتقای ۵۰ درصدی مشارکت سیاسی مردم در انتخابات خواهیم بود، گفت: دولت های مختلف متعلق به جریان اصلاح طلب در ادوار قبل همواره در مقابل فشار خارجی با تعدیل اقتصادی مواجه و حاضر نشدند به مردم یارانه بپردازند. اما این مساله اکنون اتفاق افتاده و رقم آن هم افزایش یافته است. 

الله کرم اظهار داشت: بازگشت مردم پای صندوق رای آغاز شده و در این وضعیت شاهد ارتقای مشارکت سیاسی به حدود ۵۰ درصد خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه جریان دیدگاه های فکری در انتخابات وارد شدند تا رقابت واقعی تری ایجاد شود، تصریح کرد: رزما با نگرش عدالت خواهانه وارد شده است. انحصارطلبی حتی در اصولگرایان هم وجود دارد.

دبیرکل جمعیت رزمنده مدافع انقلاب اسلامی اضافه کرد: انحصار طلب ها اگر گزینه هایشان تایید نشود می گویند انتخابات آزاد نیست‌ و اگر در کشور ۶۰ درصد نامزد ها اعلام کنند اصلاح طلب هستند این افراد قبول ندارند و می‌گویند اصلاح طلبی را ما تعیین می کنیم و برای مردم هم تعیین تکلیف می کنند.

 

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار