| کد مطلب: ۱۰۹۱۷۰۵
لینک کوتاه کپی شد

جدال نماینده مجلس با مقام دولتی: بیاید مناظره کنیم

رئیس سازمان برنامه و بودجه نیاز کشور به تأسیس وزارت بازرگانی را مبرم دانست و گفت که این موضوع به تدبیر و همراهی مشترک دولت و مجلس نیاز دارد.

جدال نماینده مجلس با مقام دولتی: بیاید مناظره کنیم

داود منظور در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مازندران که در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد، در بخشی از سخنان خود با اشاره به بازدیدهایی که در تعدادی از واحدهای تولیدی و صنعتی استان داشت، اظهار داشت: این واحدها مشکل تولید ندارند بلکه مشکل بازاررسانی و فروش دارند.

وی با بیان اینکه یکی از گرفتاری‌های ما این است که کشور نیاز به وزارت بازرگانی دارد، اظهار کرد: مسئله تجارت داخلی یک امر واقعا متفاوت و متمایزی است و ما نمی‌توانیم تجارت داخلی را در حوزه وزارت جهاد کشاورزی یا صنعت، معدن و تجارت ادغام کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: این اشتباهی که اتفاق افتاد کاملاً نشان می‌دهد که یک اشکال ساختاری در کشور داریم؛ وزارت جهاد کشاورزی باید متولی حمایت از تولید کشاورزان، پشتیبانی و ترویج کشاورزی مدرن و پیشرفته و دانش‌پایه در کشور باشد و این تجربه چند سال گذشته نشان داد که وزارت جهاد کشاورزی تاجر خوبی نیست و پشتیبانی‌کننده خوبی برای تجارت هم نیست.

این مسئول گفت: تعجب ما از دوستان مجلس این بود که چرا لایحه دولت را در خصوص تأسیس وزارت بازرگانی مسکوت گذاشتند؟ وزارت بازرگانی نیازی است که کشور دارد. ما باید مسائل‌مان را با هم حل کنیم. کشور نیاز به تدبیر و همراهی مشترک دولت و مجلس دارد.

منظور تلویحاً با اشاره به سخنان نمایندگان حاضر در جلسه گفت: البته فضای انتخاباتی هم هست و برخی عزیزان نطق انتخاباتی هم بکنند در جلسات مانعی ندارد و ما حتما از فرمایشات آنها حمایت می‌کنیم.

سخنان رئیس سازمان برنامه و بودجه که به اینجا رسید؛ با موضع‌گیری منصورعلی زارعی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و نماینده مردم ساری و میاندورود مواجه شد و وی گفت: ما از خودمان دفاع می‌کنیم و حاضریم با شما مناظره کنیم. من می‌توانم با شما در صدا و سیما مناظره کنم و آقای منظور هم گفتند: حتماً در خدمت شما در صدا و سیما و هر جای دیگری که صلاح می‌دانید هستیم.

 

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار