| کد مطلب: ۱۰۸۵۷۷۴
لینک کوتاه کپی شد

فریدون مجلسی در گفت و گو با «آرمان ملی آنلاین»

اسرائیل به دنبال کشاندن پای ایران به جنگ در دریای سرخ است

مجلسی در مورد کیفیت درگیری احتمالی بین یمنی‌ها و این ائتلاف در گفت و گو با آرمان ملی آنلاین گفت: در قرن 21 دیگر آن درگیری ای که فکر می‌کنیم پدید نخواهد آمد و نیرویی در خاک یمن پیاده نخواهد شد اما این امکان وجود دارد که مردم یمن آسیب ببینند. از این رو باید نگران یک واکنش شدید بود.

اسرائیل به دنبال کشاندن پای ایران به جنگ در دریای سرخ است

 به گزارش آرمان ملی آنلاین: ائتلافی در دریای سرخ علیه صنعا تشکیل شده است که اگر چه یمن صراحتا اعلام ‌کرده در دفاع از مردم بی‌دفاع غزه به حملات خود علیه صهیونیست‌ها و  کشتی های اسرائیل ادامه خواهد داد. موردی که خود باعث شده برخی از کارشناسان از احتمال عمیق ترشدن نبردها در منطقه این بار با حضور فرامنطقه‌ای ها  سخن بگویند که بوی جنگ می‌دهد. هرچند در برابر برخی دیگر می گویند نقش آمریکا در برابر یمن بازدارنده خواهد بود و هیچ‌گاه شاهد ورود آمریکا به جنگ علیه یمن نخواهیم بود. «آرمان ملی» در این ارتباط با فریدون مجلسی کارشناس روابط بین الملل به گفت و گو پرداخته است.

*یمن به‌دنبال مقابله با جنگ علیه مردم غزه

یک کارشناس روابط بین‌الملل  در گفت و گو با «آرمان‌ملی» گفت: دولت مستقر در یمن با این اقدام علیه اسرائیل وارد  جنگ شده است. در برابر این اقدام آمریکا و برخی متحدانش علیه این تصمیم یمن ائتلافی را تشکیل داده‌اند تا بتوانند عبور و مرور کشتی‌های اسرائیل را تضمین کنند. شاید یمن با این اقدام به دنبال آن است از ادامه جنگ جلوگیری کند اما ممکن است تحولات دیگری هم با این اقدام به وجود آید.

* احتمال درگیری در یمن

 فریدون مجلسی با ابراز نگرانی از اینکه ممکن است این ائتلاف منجر به درگیری در خاک یمن شود افزود: این اقدام از سوی آمریکا و برخی متحدانش در پاسخ به اقدام یمن در دریای سرخ است که اگر به تصمیم علیه یمن تبدیل شود آنگاه می‌توان پیش بینی کرد که درگیری ها در دریای سرخ به داخل خاک یمن کشیده شود و میدان جنگ در بخش حساسی از منطقه ایجاد شود.

* نبردی که زمینی نخواهد شد

 مجلسی در مورد کیفیت درگیری احتمالی بین یمنی‌ها و این ائتلاف گفت:  در قرن 21 دیگر آن درگیری ای که فکر می‌کنیم پدید نخواهد آمد و نیرویی در خاک یمن پیاده نخواهد شد اما این امکان وجود دارد که مردم یمن آسیب ببینند. از این رو باید نگران یک واکنش شدید بود.

 

* آمریکا به دنبال توسعه موضع خود است

مجاسی در پایان افزود: آمریکا با تشکیل این ائتلاف خواهان بین‌المللی کردن نظر خود در ارتباط با حمله حوثی ها به کشتی های اسرائیل است. حقوق بین‌الملل اولین بار در دریا به وجود آمد  و از دریاهای آزاد و کشتی رانی آزاد صحبت کرده است و آمریکا به دنبال آن است که ثابت کند که برخی از جمله یمنی ها به دنبال تزلزل حقوق بین‌الملل هستند. تا بتواند به یمنی ها مقابله کند و باید دید در صورت جنگ یمنی ها در چه سطحی می توانند به حمله آمریکایی ها مقابله کنند. در این بین اتهاماتی را هم به ایران مرتبط می‌کنند و اسرائیل البته تمایل دارد در این جنگ پای دیگران را هم علیه ایران به جنگ باز کند.

 

خبرنگار : احسان اسقایی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار