| کد مطلب: ۶۱۳۱۰۹
لینک کوتاه کپی شد

ماجرای تاج‌گذاری چارلز سوم و یک کرسی 700 ساله

چارلز سوم روی صندلی خواهد نشست که نیاکانش برای گذاشتن تاج قدرت، ۷۰۰ سال است که روی آن نشسته‌اند. این صندلی قرمز رنگ و شاهانه که آرم خاندان سلطنتی بریتانیا روی آن نقش بسته، نخستین بار توسط شاه ادوارد دوم در سال ۱۳۰۸ میلادی استفاده شده بود.

ماجرای تاج‌گذاری چارلز سوم و یک کرسی 700 ساله

آرمان ملی آنلاین شرق نوشت، تاج‌گذاری شاه چارلز دومین تاج‌گذاری است که مردم از سراسر جهان و از پای تلویزیون‌هایشان شاهدش خواهند بود. پیش از او مادرش بیش از ۷۰ سال قبل در مقابل دوربین‌ها تاج‌ بر سر گذاشت و تلویزیون بی‌بی‌سی این مراسم را با تصاویر سیاه و سفید ثبت کرد.

از قرن چهاردهم تا امروز مراسم تاج‌گذاری چندانی تغییری نکرده است. تاجی که چارلز سوم روی سر می‌گذارد، مشابه تاج شاه ادوارد است وتنها نیم ساعت بر سر او باقی می‌ماند. چارلز این تاج را دیگر هرگز بر روی سر خود نخواهد گذاشت.

مراسم تاج‌گذاری در کاخ وست‌مینستر انجام می‌شود. اولین شاهی که در این کاخ بر تخت نشست ادوارد اول در سال ۱۲۷۴ بود. چارلز سوم با روغن مقدس مسح می‌شود.

تاجی که قیمت ندارد

تاجی که بر سر چارلز سوم گذاشته می‌شود قیمتی ندارد و تنها در زمان تاج‌گذاری قابل دیدن است. برای بقیه وقت‌ها این تاج دور از دسترس و دید همگان در برج لندن قرار می‌گیرد. این تاج آنقدر وزن زیادی دارد که ملکه الیزابت سال‌ها پس از تاج‌گذاری در یک فیلم مستند از سنگینی آن یاد کرد.

تاج سلطنت در بریتانیا ۴۴۴ قطعه جواهر دارد و آنها روی پایه‌ای از طلا قرار می‌گیرند. در بالای این تاج یک صلیب و یک کره وجود دارد. پیش از چارلز سوم، هفت پادشاه و ملکه دیگر هم این تاج را بر سر گذاشته‌اند. تاج توسط اسقف اعظم کانتربری بر سر چارلز گذاشته خواهد شد.

ردای تاریخی بر تن چارلز

چارلز سوم همان لباس‌هایی را بر تن می‌کند که مادر و پدربزرگ و دیگر پادشاهان و ملکه‌های بریتانیا بر تن کرده بودند. بیشتر این لباس‌ها از قرن هجدهم مورد استفاده قرار گرفته‌اند. چارلز در حالی که می‌توانست دستکش نو برای خود سفارش بدهد ترجیح داده تا از دستکش پدربزرگش استفاده کند. لباس کتانی سفید و غلاف شمشیر هم از پدربزرگ به ارث رسیده است.

ردای چارلز از جنس مخمل و به رنگ زرشکی است. خیاطان اد و ریونزکرافت که قدیمی‌ترین مغازه خیاطی در لندن است این ردا را برای تن چارلز آماده و ترمیم کرده‌‌اند. شنل روی این ردا از پارچه طلا ساخته شده است. ویلیام در مراسم به کمک پدرش می‌آید تا شنل را به تن کند.

ماجرای سنگ سرنوشت چیست؟

شاید شما هم وقتی مراسم تاج‌گذاری پخش شود از دیدن یک تکه سنگ مستطیل شکل حیرت‌زده شوید. این سنگ اما اهمیت زیادی برای سلطنت بریتانیا دارد و به سنگ سرنوشت مشهور است. این سنگ از سال ۱۲۰۰ میلادی در تاج‌گذاری‌ها استفاده شده است. این سنگ را ارتش انگلستان در قرن سیزدهم از اسکاتلند منتقل کرده بود. احتمالا اسکاتلندی‌ها از تماشای این تکه سنگ دل چندان خوششان نخواهد آمد.

جای خالی کوه‌نور

کوه‌نور الماس مشهور، قرار نیست روی تاج کامیلا همسر چارلز قرار بگیرد. در حقیقت کامیلا تاج ملکه مری، مادر بزرگ چارلز را بر سرخواهد گذاشت. باکینگهام گفته برای حمایت از توسعه پایدار از یک تاج قدیمی استفاده خواهد شد.

تفاوت تاج‌گذاری چارلز و ملکه الیزابت

تعداد کسانی که به تماشای تاج‌گذاری پادشاه جدید علاقه نشان می‌دهند، نسبت به تاج‌گذاری ملکه الیزابت کمتر است. این مراسم قرار است در زمانی کوتاه‌تر و با هزینه کمتر برگزار شود. با همه اینها از روی پنجشنبه مشتاقان تماشای این مراسم، در خیابان‌های اطراف سنت‌مینستر صف کشیده‌اند.

یکی از حواشی این مراسم نیامدن مگان مارکل به عنوان عروس خانواده سلطنتی به لندن است. همسر او هری، پسر دوم چارلز در ماه‌های گذشته با انتشار کتابی پدرش را به بدرفتاری و رفتارهای خودخواهانه متهم کرده بود. با این حال هری در این روز تاریخی از ایالات متحده به لندن خواهد آمد و پدرش را تنها نمی‌گذارد اما فرزندان و همسرش در آمریکا باقی می‌مانند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار