نقش واسطهها در مذاکره با واشنگتن
آرمان ملی- گروه سیاسی: روابط دیپلماتیک میان جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا طی چهار دهه گذشته همواره با تنش، فراز و نشیب و گاه وقفههای کامل مواجه بوده است. برجام که در سال ۲۰۱۵ میان ایران و گروه 1+5 منعقد شد، نقطه عطفی در تعاملات دیپلماتیک بود. با این حال، خروج دونالد ترامپ از برجام و بازگشت تحریمها علیه ایران، روند اعتمادسازی را مختل کرد و به افزایش تنشها انجامید. اکنون و بعد از حمله آمریکا و اسراییل به ایران در میانه مذاکرات فصل جدیدی از بیاعتمادی آغاز شده است که روند را برای رسیدن به یک توافق جامع دیگر سخت میکند. در حال حاضر، گرچه روابط رسمی میان دو کشور برقرار نیست، اما کانالهای ارتباطی محدود از طریق واسطههایی مانند اتحادیه اروپا، قطر، عمان و... فعال هستند.
کد خبر: ۱۱۷۶۶۱۲ تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۰۵/۱۱



















