تغذیه برای ایمن‌شدن در برابر «آنفلوآنزا»

در آستانه آغاز فصل پاییز برخی سعی می‌کنند با استفاده از واکسن آنفلوآنزا، در برابر این بیماری ایمنی لازم را در خود ایجاد کنند. البته تزریق واکسن تنها راه ایمن‌کردن بدن نیست و در کنار آن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از برخی مواد غذایی می‌تواند سبب ایمن‌شدن بدن و کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌ آنفلوآنزا باشد. آنفلوانزا بیماری ویروسی است که علائم آن کمی متفاوت با سرماخوردگی است. اگرچه با پیشرفت علم پزشکی، آنفلوانزا دیگر بیماری کشنده‌ای نیست، اما در گروه‌های آسیب‌پذیر مثل کودکان، سالمندان، زنان باردار، افراد مبتلا به مشکلات تنفسی و بیماران با نقص ایمنی ممکن است با خطراتی همره باشد.

سیر یک آنتی‌بیوتیک طبیعی قدرتمند غنی از آنتی‌اکسیدان‌ی مانند آلیسین است. سیر باعث تحریک سلول‌های سفید خون و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. آنتی‌اکسیدان‌ موجود در سیر همچنین باعث جلوگیری از آسیب‌های رادیکال‌های آزاد به ساختار سلولی می‌شود.

 پروبیوتیک‌ها باعث سلامت روده، پشتیبانی از سیستم ایمنی سالم و دفع عوامل بیماری‌زا، از جمله سرماخوردگی و آنفلوانزا می‌شوند. علاوه بر افزایش فعالیت سیستم ایمنی، پروبیوتیک‌ها همچنین با تولید مواد ضد باکتری و کشتن و یا غیرفعال‌کردن باکتری‌ها، بیماری را درمان می‌کنند.
 نوشیدن چای طیف گسترده‌ای از مزایای سلامتی را به‌همراه دارد که یکی از آنها تقویت سیستم ایمنی بدن به خاطر وجود آنتی اکسیدان قوی در چای است. اگر چای‌سبز را با عسل و لیمو بنوشید، همان خاصیت چای سیاه را برای درمان دارد.

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه