| کد مطلب: ۱۰۶۷۲۸۶
لینک کوتاه کپی شد

واکنش احمدی‌نژاد به تحریمش: به ایران نیایید!

آرمان ملی : سال 89 محمود احمدی‌نژاد که در آن مقطع رئیس‌جمهور بود به منظور شرکت در اجلاس یازدهم سران اکو به استانبول سفر کرد و در یک نشست خبری حاضر شد.

واکنش احمدی‌نژاد به تحریمش: به ایران نیایید!

یکی دو خبرنگار خارجی در این نشست از تحریم‌ها سوال کردند و پاسخ رئیس‌جمهوری به یکی از آنها این بود: «تحریم ؟ اصلا ن‌منه...» احمدی‌نژاد در ادامه اشاره داشت که «از کدام تحریم سخن می‌گویید و امروز اگر در میان مردم ایران حاضر شوید به شما خواهند گفت که تحریم‌ها هیچ تاثیری بر زندگی و مسیر پیشرفت کشورشان نداشته است.» بار دیگر او گفته بود: «قطعنامه‌های تحریم این کشور کاغذ پاره بود که خنثی شد. ملت ایران به تمام تحریم‌ها و گرانی‌ها غلبه خواهد کرد و روسیاهی برای دشمنان خواهد ماند، البته موانعی وجود دارد که روزی خواهم گفت.» احمدی‌نژاد در فروردین 89 همچنین از بی‌تاثیری تحریم‌ها گفت. رئیس‌جمهوری با بیان اینکه تحریم‌ها علیه ایران تاثیری ندارد، تاکید کرد: «ایران را می‌سازیم همان‌گونه که در30 سال گذشته این کار را کردیم.» او اکنون تحریم شده است و واکنش با آنچه در گدشته مدعی بود، متفاوت است.

*تحریم شد

 اکنون خودش تحریم شده است. روز دوشنبه یک مسئول ارشد در دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا خبر داد: واشنگتن تحریم‌هایی علیه «محمود احمدی‌نژاد» رئیس‌جمهور پیشین ایران و همچنین وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران وضع کرده است. این در حالی است که طبق توافق تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا، پس از تایید واریز ۶ میلیارد دلار منابع مالی بلوکه‌شده تهران در کره‌جنوبی به حساب‌های متعلق به ایران در قطر، هواپیمای پنج جاسوس آمریکایی، تهران را به مقصد دوحه ترک کرد و پنج زندانی ایرانی نیز از زندان‌های آمریکا آزاد شدند. این مقام ارشد آمریکایی همچنین گفت: توافق تبادل زندانیان «سیاست‌های ما نسبت به ایران را تغییر نخواهد داد و ایران دشمن ماست.» او افزود: واشنگتن حضور خود در منطقه را گسترش خواهد داد. این اظهارات در حالی است که مقامات دولت بایدن پس از موافقت با شروط ایران برای انجام توافق مبادله زندانیان و آزادسازی منابع مالی ایران، تحت فشار شدید جمهوری‌خواهان هستند. این مقام آمریکایی ادامه داد: واشنگتن «تحریم‌هایی علیه تمام کسانی‌که شهروندان آمریکایی را به طور غیرقانونی بازداشت می‌کنند» وضع خواهد کرد. او خاطرنشان کرد که توافق تبادل زندانیان روندی مستقل ‌و جداست، ارتباطی با پرونده هسته‌ای ندارد و ایران شامل رفع هیچگونه تحریمی نمی‌شود. مقام آمریکایی بیان داشت: نسبت به این توافق بسیار خوشبین هستیم و ما در آستانه دیدن یک لحظه تاریخی هستیم.

*واکنش احمدی‌نژاد

کانال خبری دولت بهار نوشت که «در پی انتشار بیانیه آقای جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا دایر بر انتساب یک اتهام ناصواب و غیراخلاقی به دکتر احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور ایران در دولت‌های نهم و دهم، دفتر ایشان به‌زودی در این زمینه اطلاعیه‌ای را منتشر خواهد کرد.» جو بایدن ۲۷ شهریورماه همزمان با تبادل زندانی بین ایران و آمریکا گفته بود: همزمان با اینکه بازگشت آمریکایی‌ها به وطن را جشن می‌گیریم، کسانی‌که بازنگشته‌اند را نیز به خاطر داریم. ما محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری پیشین و همچنین وزارت اطلاعات ایران را مطابق با قانون لوینسیون به‌دلیل دخالت‌های‌شان در دستگیری‌های غیرقانونی تحریم می‌کنیم. ما از بازگشت شهروندان‌مان استقبال می‌کنیم و بار دیگر تهدید جدی سفر به ایران را به تمامی آمریکایی‌ها یادآور می‌شویم. دارندگان پاسپورت آمریکایی نباید به آنجا سفر کنند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار