| کد مطلب: ۱۰۷۴۴۰۵
لینک کوتاه کپی شد

افزایش فشار آمریکا به اسراییل برای توقف جنگ

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد آمریکا با ارسال دیپلمات‌های ارشد خود به خاورمیانه به دنبال افزایش فشار به اسراییل برای کاهش بمباران‌های شدید نوار غزه است.

افزایش فشار  آمریکا به اسراییل برای توقف جنگ

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از دیده بان ایران؛ ویلیام برنز، رئیس سیا امروز (دوشنبه) به اراضی اشغالی سفر کرد. پیش‌تر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا و دیوید ساترفیلد، نماینده بایدن در خاورمیانه به اراضی اشغالی سفر کرده بودند تا شرایط را برای توقف موقت درگیری‌ها جهت رسیدن کمک‌های بشردوستانه به غزه آماده کنند.

به گفته مقامات آمریکایی، ممانعت رژیم صهیونیستی از توقف بشردوستانه درگیری‌ها موجب نزاع این رژیم با واشنگتن شده است.

وال استریت ژورنال نوشت که مقامات آمریکایی بر این باور هستند که رژیم صهیونیستی در نهایت با توقف موقت درگیری‌ها موافقت خواهد کرد اما این ممکن است روزها یا هفته‌ها به طول بیانجامد.

این مسئله باعث عصبانیت شرکای عرب واشنگتن خواهد شد که نگران گسترش درگیری‌ها به کشورهای‌شان هستند.

ایالات متحده در تلاش‌ است تا به رژیم صهیونیستی القا کند که برای اهداف اخلاقی جهت ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه به دنبال توقف درگیری‌ها است.

این روزنامه‌ نوشت مقامات آمریکایی باور دارند که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دنبال آن است که آمریکا و دیگر متحدان به شکل عمومی او را بیشتر تحت فشار بگذارند و از بخواهند که به آتش‌بس بشردوستانه تن دهد تا در صورت پذیرش این درخواست، در داخل با عکس‌العمل سیاسی مواجه نشود.

اکنون برنز با هدف گفت‌وگو با همتانایش در آژانس‌های اطلاعاتی در رابطه با آزادی اسرا و افزایش تلاش‌ها برای جلوگیری از گسترش این درگیری به اراضی اشغالی سفر کرده است.

برنز که پیشتر به عنوان مقام ارشد وزارت خارجه در امور خاورمیانه و سفیر آمریکا به اردن فعالیت کرده بود، ارتباط عمیقی با این منطقه دارد و می‌تواند در این وضعیت دیپلماتیک پیچیده مثمر ثمر واقع شود.

مقامات آمریکایی اظهار کردند که آن‌ها نمی‌خواهند به رژیم صهیونیستی بگویند که چه کارهایی انجام دهد. آمریکا رژیم صهیونیستی را تحت فشار گذاشته تا باعث کاهش حداکثری تعداد کشته‌شدگان در جریان عملیات‌های این رژیم شود.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار