| کد مطلب: ۱۰۷۰۴۳۳
لینک کوتاه کپی شد

جو بایدن: اشغال غزه اشتباهی بزرگ خواهد بود

جو بایدن در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌بی‌اس گفت: «حماس باید از بین برود، اما اشغال غزه توسط اسرائیل اشتباهی بزرگ خواهد بود.»

جو بایدن: اشغال غزه اشتباهی بزرگ خواهد بود

به گزارش آرمان ملی به نقل از اکوایران، جو بایدن در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌بی‌اس که شامگاه یکشنبه با عنوان « 60دقیقه» پخش شد، ادعا کرد: «حماس باید از بین برود، اما اشغال غزه توسط اسرائیل اشتباهی بزرگ خواهد بود.»

به نوشته اکسیوس، این در حالی است که اسرائیل برای حمله زمینی به غزه آماده می‌شود و ارتش اسرائیل گفته است که در حال برنامه‌ریزی برای طرح‌های تهاجمی گسترده‌ای است.

مایکل هرتزوگ، سفیر اسرائیل در ایالات‌متحده، روز یکشنبه به سی‌ان‌ان گفت که اسرائیل «هیچ تمایلی برای اشغال مجدد غزه» و «هیچ تمایلی برای حکومت بر زندگی بیش از دو میلیون فلسطینی» ندارد.

بایدن به اسکات پلی از سی‌بی‌اس گفت که هنوز باید یک مرجع فلسطینی وجود داشته باشد. او گفت: «باید راهی برای تشکیل کشور فلسطین وجود داشته باشد.» بایدن گفت که حماس  آن نماینده همه مردم فلسطین نیستند. او گفت که «حزب‌الله در شمال است» و «حماس در جنوب» و وارد شدن نیازی ضروری است، اما خواستار ایجاد یک کریدور بشردوستانه است که به برخی از 2 میلیون غزه اجازه دهد از منطقه خارج شوند.

بایدن پس از حمله حماس به شدت از اسرائیل حمایت کرد، اما اظهارات او در «60 دقیقه» نشان می‌دهد که او امیدوار است برخی از سپرهای محافظتی را در مورد آنچه که احتمالاً یک عملیات گسترده اسرائیل در این کشور است حفظ کند.

مقامات اسرائیلی و آمریکایی در حال گفتگو درباره امکان سفر بایدن به اسرائیل در این هفته هستند. باراک راوید از آکسیوس خاطرنشان کرد که این هم نشان دادن حمایت از اسرائیل در طول جنگ با حماس و هم پیامی به ایران و حزب الله خواهد بود که به جنگ نپیوندند.

پلی از بایدن پرسید که آیا تهدید تروریسم در ایالات متحده به دلیل وضعیت خاورمیانه افزایش یافته است؟ بایدن با اشاره به اینکه با مقامات امنیت داخلی و اف‌بی‌آی دیدار کرده است، پاسخ داد: «بله» 

کریستوفر رای، رئیس اف‌بی‌آی، روز شنبه در یک سخنرانی در کنفرانس بین‌المللی روسای پلیس در سن‌دیگو گفت که «در این محیط تنش‌زا» در بحبوحه جنگ اسرائیل و حماس، «شکی نیست» که آن‌ها شاهد افزایش تهدیدها هستند. او گفت: «تاریخ برای مدت طولانی شاهد یهودستیزی و سایر اشکال افراط گرایی خشونت آمیز بوده است.»

در همین حال، بایدن اواخر روز یکشنبه بیانیه‌ای صادر کرد و در آن حمله با چاقو در منطقه شیکاگو در آخر هفته که به گفته پلیس مرتبط با جنگ اسرائیل و حماس بود را محکوم کرد. حمله‌ای که منجر به کشته شدن یک پسر 6 ساله فلسطینی آمریکایی و زخمی شدن شدید مادرش شد. وزارت دادگستری تحقیقات جنایت متاثر از نفرت را در مورد این حادثه آغاز کرده است.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار