| کد مطلب: ۱۰۶۳۰۸۸
لینک کوتاه کپی شد

پیش‌بینی کارگردان معروف از راه افتادن جنگ جهانی سوم توسط بایدن

فیلمساز مشهور آمریکایی درباره احتمال شروع جنگ جهانی سوم توسط جو بایدن هشدار داد.

پیش‌بینی کارگردان معروف از راه افتادن جنگ جهانی سوم توسط بایدن

به گزارش آرمان ملی آنلاین؛ اولیور استون، فیلمساز مشهور آمریکایی در مصاحبه‌ای هشدار داد، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در اوکراین مسیری "انتحاری" را در پیش گرفته و ممکن است "از روی حماقت آمریکا را به تقابل با روسیه بکشاند."

به نوشته پایگاه راشاتودی، اولیور استون در گفتگو با پادکست " Stay Fre" متعلق به راسل برند،‌ مفسر مشهور انگلیسی گفت، مقصر جنگ در اوکراین "جنبش نومحافظه‌کاری است که جنگ در عراق را شروع کرد" و همچنان مناصب بلندپایه‌ای را در دولت بایدن اشغال کرده است.

اولیور استون اظهار کرد: "جو بایدن یک مبارز جنگ سرد است و واقعا از اتحاد شوروی سابق متنفر است در حالی که فدراسیون روسیه را که کمونیستی نیست با اتحاد شوروی اشتباه گرفته است. به نظر می‌رسد او دارد از روی حماقت ما را به تقابل با قدرتی که نمی‌خواهد تسلیم شود بکشاند. مساله بر سر مرزهای روسیه است. مساله بر سر دنیای آنهاست. مساله بر سر ورود ناتو به اوکراین است. این یک ماجرای کاملا متفاوتی است."

این فیلمساز مشهور آمریکایی فاش کرد در سال ۲۰۲۰ به جو بایدن رای داده، اما هم اکنون این تصمیمش را  "یک اشتباه" در نظر می‌گیرد.

او اضافه کرد: "(در آن زمان) به این فکر می‌کردم که حالا (بایدن) پیرمردی است که آرام شده، جا افتاده تر شده و افکاری شبیه به اینها داشتم. اما حالا او را مردی می‌بینم که احتمالا مسئول دولت خودش هم نیست. چه کسی می‌داند؟"

اولیور استون در سال ۲۰۱۶ مستندی با نام "اوکراین در آتش" را ساخته و در این مستند نقش آمریکا در سرنگونی دولت ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهور اسبق اوکراین در سال ۲۰۱۴ را توضیح داد. او در این فیلم مستند شدیدا از برنامه‌های ناتو برای گسترش یافتن به سمت شرق، حمایت آمریکا از اوکراینی‌های نئو-نازی و جنگ پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری که بعد از یانوکوویچ با حمایت آمریکا در اوکراین روی کار آمد، علیه جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک انتقاد کرد.

استون در مصاحبه با برند اظهار کرد، کودتای "یورومیدان" (کودتا علیه یانووکویچ) "طرحی بسیار عمیق برای نفوذ به فدراسیون روسیه بود."

اولیور استون در سالهای بعد از انتشار مستند "اوکراین در آتش" مکررا نظراتش را منعکس کرده است.

او ماه دسامبر گذشته در مصاحبه با روزنامه صربستانی "پولیتیکا" گفت: "اوکراین از سال ۲۰۱۴ دیگر یک کشور بی طرف نبود بلکه یک کشور ضد روسیه بود و همین مساله باعث بر هم خوردن توازن شد. هر جنگی دارای تبعات و علتهای مختص به خودش است."

هر چند اولیور استون شدیدا منتقد دونالد ترامپ بوده و در انتخابات ۲۰۲۰ به رقیب دموکراتش رای داده اما دیدگاه‌هایش درباره جنگ اوکراین با دیدگاه‌های ترامپ هم راستا است. ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد پیشتاز فعلی رقابت درون حزبی جمهوریخواهان چندی پیش  در اظهارنظری مشابه با صحبتهای استون، نومحافظه‌کاران را به عنوان معماران اصلی جنگ در اوکراین معرفی کرده و در عین حال بایدن را متهم به کشاندن آمریکا به "جنگ جهانی سوم" کرد.

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار