| کد مطلب: ۱۰۷۸۷۱۸
لینک کوتاه کپی شد

ممنوعیت نمای شیشه‌ای در ساختمان‌های پایتخت

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران: هیچ ساختمانی نباید نمای شیشه‌ای داشته باشد و سازه‌های موجود، قدیمی بوده و به ۲ دهه قبل بازمی‌گردد؛ ساختمان‌های در حال ساخت به هیچ عنوان مجوز استفاده از نمای شیشه‌ای را ندارند.

ممنوعیت نمای شیشه‌ای در ساختمان‌های پایتخت

مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بهسازی لرزه‌ای پل‌های پایتخت اظهار کرد: بر اساس ضوابط و دستورالعمل‌های جدید ساخت و ساز در شهر، تعدادی از پل‌ها نیاز به ایمن‌سازی دارند که معاونت فنی و عمرانی شهرداری به طور جدی این موضوع را دنبال می‌کند و در همین راستا بهسازی لرزه‌ای ۶ پل در روزهای اخیر به اتمام رسید.

وی ایمن‌سازی پل‌ها را مثبت ارزیابی کرد و افزود: شاید پل‌ها در شرایط عادی مشکلی نداشته باشند اما در مواقع بحرانی از حمله وقوع زمین‌لرزه، ممکن است ضعف سازه خود را نشان دهد. امیدواریم ایمن‌سازی پل‌ها با روند پرشتاب‌تری دنبال و در بودجه سال ۱۴۰۳ نیز لحاظ شود.

بابایی با بیان اینکه در شورا آمادگی پیگیری ایمن‌سازی پل‌های سواره شهر را داریم، یادآور شد: بودجه لازم را برای ایمن‌سازی پل‌ها اختصاص خواهیم داد؛ چراکه ایمن‌سازی زیرساخت‌های شهری برای دستیابی به ایمنی پایدار اهمیت بالایی برای ما دارد.

وی با اعلام اینکه ایمن‌سازی ۲۰ تا ۲۵ درصد از پل‌ها ناایمن در دستور کار سال ۱۴۰۲ قرار داشت، خاطرنشان کرد: مابقی پل‌ها در سالهای آینده ایمن‌سازی خواهند شد اما پیشنهاد ما این است که تعداد پل‌های بیشتری در دستور کار قرار بگیرد تا اقداماتی که قرار بوده چهار یا پنج ساله انجام شود، در دو تا سه سال به نتیجه برسد.

عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا با تأکید بر اینکه ایمنی پل‌ها در حالت عادی مشکلی ندارد، گفت: بر اساس دستورالعمل‌های جدید، زیرساخت‌ها باید ایمن‌سازی شوند و بر همین مبنا، شورا آمادگی تخصیص بودجه در این زمینه را بر عهده دارد.

به گزارش سایت شهر، بابایی در خصوص ساخت ساختمان‌های بلندمرتبه با نمای شیشه‌ای در سطح شهر نیز اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل‌های جدید، هیچ ساختمانی نباید نمای شیشه‌ای داشته باشد و سازه‌های موجود، قدیمی بوده و به ۲ دهه قبل بازمی‌گردد؛ ساختمان‌های در حال ساخت به هیچ عنوان مجوز استفاده از نمای شیشه‌ای را ندارند.

 

منبع : ایلنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار