| کد مطلب: ۱۰۸۳۴۰۸
لینک کوتاه کپی شد

زمین ۱.۶ میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از تامین زمین ساخت ۱.۶ میلیون واحد نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: کاهش قیمت‌تمام شده واحدها اهمیت ویژه‌ای دارد.

 زمین ۱.۶ میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از تجارت‌نیوز، ارسلان مالکی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی یک میلیون و 900 هزار واحد نهضت ملی مسکن، اظهار کرد: تاکنون 38 هزار هکتار زمین به استعداد ساخت یک میلیون و 600 هزار واحد مسکونی در محدوده شهرها تامین شده است.

وی افزود: تاکنون قرارداد 25 هزار هکتار پروژه آماده‌سازی در کشور منعقد شده که حجم اجرای این پروژه‌ها معادل بیش از 6 هزار کیلومتر جاده‌سازی است.

وی با تاکید بر این‌که این حجم از کار را در کشور بی‌سابقه است، ادامه داد: اگر بخواهیم این عدد را با عملکرد بخش مسکن در گذشته مقایسه کنیم باید یادآوری کنیم که در مسکن مهر مجموعا 590 هزار واحد مسکن در سازمان ملی زمین و مسکن ساخته شد.

مالکی در ادامه گفت: سرعت، کیفیت و پایین آوردن قیمت تمام‌شده در ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و نقش صنعت فولاد در تمامی این موارد بارز است.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حمایت وزارت راه و شهرسازی از فناوری‌های نوین ساخت مسکن، گفت: مشوق‌هایی در این خصوص پیش‌بینی شده و این اقدام قابل توسعه و افزایش است و همچنین باید در این عرصه به سمت نظام مدیریت پروژه پیش رفت.

مالکی تاکید کرد: ایران در دست‌یابی به دانش صنعت فولاد در ساختمان چیزی از کشورهای دنیا کم ندارد و باید با مدیریت بهره‌وری و کنترل پروژه‌ها ضعف‌های موجود برطرف شود.

 

وی نقش نظارتی در تسهیل مقررات و ایجاد مشوق‌هایی از طریق استفاده از فناوری‌های نوین ساخت را از وظایف دولت در رفع چالش‌های صنعت ساخت و ساز اعلام و تصریح کرد: علاوه بر اینها تنظیم و مدیریت تسهیلات بانکی توسط دولت باعث می‌شود که متقاضیان و شرکت‌ها بتوانند مصالح را آسان‌تر تهیه کنند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار