| کد مطلب: ۱۰۵۷۳۹۵
لینک کوتاه کپی شد

سخنگوی انجمن اسلامی اصناف و بازاریان اردبیل:

افزایش ارزش افزوده به ۱۳ درصد موجب نابسامانی بازار می‌شود

نماینده و سخنگوی انجمن اسلامی اصناف و بازاریان اردبیل گفت: اگر احتمال افزایش ارزش افزوده ۹ درصد به ۱۳ درصد درست باشد باعث رنجش اصناف و کسبه و نابسامانی بازار خواهد شد.

افزایش ارزش افزوده به ۱۳ درصد موجب نابسامانی بازار می‌شود

به گزارش آرمان‌ملی‌آنلاین، مهدی جهانور، ۱۴ خرداد در نشست هم اندیشی و مطالبه گری انجمن اسلامی اصناف و بازاریان که با حضور علی نیکزاد، نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی، محمود صفری شهردار اردبیل و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر اردبیل به همراه حسن محمدی ادیب، مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان و حسین قدیمی، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان در مسجد اعظم برگزار شد، با بیان اینکه در صورت افزایش ارزش افزوده ۹ درصد به ۱۳ درصد شاهد نابسامانی در بازار و تعطیلی آن خواهیم بود، افزود: سرمایه های مردم نصف خواهد شد و این موضوع وضعیت نامناسبی را در بازار ایجاد خواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه ورود نمایندگان استان بر افزایش مالیات بازاریان ضروری است و اصناف با پرداخت مالیات نسنجیده و ناگهانی روبرو می باشند، گفت: این مالیات‌ها نامشخص اخذ می‌شود و مصوبات و مفاد قانونی در اخذ مالیات از اصناف رعایت نمی‌شود و این اقدام باعث رنجش بازاریان می‌شود.

جهانور، افزایش نوسانات قیمت ارز را باعث کاهش سرمایه مردم و فرار سرمایه گذاران و تشویق بازاری‌ها به سمت کارهای غیرمولد عنوان کرد و گفت: از مجمع نمایندگان استان خواهشمندیم به موضوع ایجاد منطقه آزاد تجاری که یکی از اصلی‌ترین مطالبات مردمی است به صورت جدی ورود کنند.

ایسنا نوشت، سخنگوی انجمن اسلامی اصناف و بازاریان اردبی، ایجاد منطقه آزاد تجاری و افتتاح راه آهن را دو مولفه ای دانست که استان اردبیل را از بن بست خارج کرده و سفره مردم را رنگین می کند و فقر را کاهش می‌دهد.

جهانور در بخش دیگری از صحبتهای خود ضمن بیان اینکه در شأن ملت فهیم اردبیل نمی باشد که ساعت‌ها در صف نان بایستند، تصریح کرد: چرا مسئولان تصمیم اساسی برای مدیریت صف‌های نان نمی‌گیرند و چرا در این برهه سهمیه آرد نانوایان را کاهش داده‌اند.

وی از حضور استاندار اردبیل در مناطق سیل زده شهرستان گرمی قدردانی کرد و افزود: جامعه اصناف و بازاریان اردبیل به سیل زدگان گرمی کمک هایی را ارسال کرده اند.

سخنگوی انجمن اسلامی اصناف و بازاریان اردبیل همچنین گفت: برخی افراد با روش‌های غلط درخواست‌های خود را اعلام می‌کنند و مطالبه با راه و روش خودش را باید خواست و در این راستا اصلاح نقاط ضعف را خواهانیم و دغدغه مردم را طلب می‌کنیم.

جهانور در پایان سخنان خود بازار هر شهر را ویترین آن شهر برشمرد و تصریح کرد: رونق بازار هر شهر آرامش و رفاه آن شهر را تضمین می کند و بازار ناکارا، گرفتاری مردم را در پی دارد.

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار