| کد مطلب: ۱۱۱۱۹۶۲
لینک کوتاه کپی شد

سازمان ملل: خاورمیانه با حمایت جامع بین‌الملل به دنبال راه‌هایی برای همزیستی باشد

فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن گفت: منطقه خاورمیانه باید با حمایت جامعه بین الملل به دنبال راه هایی برای همزیستی باشد.

سازمان ملل: خاورمیانه با حمایت جامع بین‌الملل به دنبال راه‌هایی برای همزیستی باشد

  به گزارش آرمان ملی آنلاین ، «هانس گراندبرگ» فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن روز دوشنبه در شورای امنیت سازمان ملل افزود: من هشدار دبیرکل سازمان ملل در مورد خطر بسیار واقعی تشدید تنش در سطح منطقه و درخواست او از همه طرف ها برای حداکثر خویشتنداری را تکرار می کنم. تلاش های مستمر و پایدار برای تقویت روابط صلح آمیز و باثبات برای رفاه مردم خاورمیانه ضروری است.

او تصریح کرد: ما امسال شاهد پیشرفت های سال گذشته در برقراری صلح در یمن نبوده ایم. زندانی هایی که امیدوار بودیم به موقع آزاد شوند تا عید را در کنار عزیزانشان بگذرانند، همچنان در بازداشت هستند. جاده هایی که امیدوار بودیم باز باشند، همچنان بسته هستند. ما همچنین شاهد کشته و زخمی شدن غم انگیز شانزده غیرنظامی از جمله زنان و کودکان در هنگام تخریب یک منزل مسکونی در استان البیضاء بودیم.

گراندبرگ اضافه کرد: «من از اختلاف رو به رشد آشکار بین طرفین نگران هستم. در زمینه اقتصادی، طرفین درگیر اقدامات یکجانبه ای انجام می دهند که خطر تقسیم بیشتر سیستم اقتصادی را به همراه دارد. کاهش ارزش ارز در گردش در مناطق تحت کنترل انصارالله یک مشکل اقتصادی واقعی برای مردم یمن ایجاد می کند، اما دستیابی به یک راه حل از سوی بانک مرکزی یمن که مورد مناقشه است، به شدت پیچیده شده است.»

فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن گفت: «آنچه یمنی‌ها در نهایت به آن نیاز دارند، آتش‌بس سراسری، بهبود شرایط زندگی و از سرگیری یک روند سیاسی فراگیر است به طوری که صداهای مختلف، از جمله زنان، جوانان، جامعه مدنی و گروه‌های به حاشیه رانده شده را مشارکت دهد.»

این مقام سازمان ملل افزود: «تشدید تنش در دریای سرخ و خلیج عدن که وارد ششمین ماه خود شده است، با هدف قرار دادن کشتی های تجاری و نظامی توسط انصارالله و حملات آمریکا و انگلیس به اهداف نظامی در حدیده، حجاج، صنعا ادامه یافته است. در غیاب آتش بس در غزه و ادامه حملات در دریای سرخ و خلیج عدن، خطر تشدید بیشتر تنش ادامه دارد.»

گراندبرگ همچنین گفت: « تحولات اخیر ایران و اسرائیل بر فوریت این موضوع تاکید دارد. منطقه باید با حمایت جامعه بین الملل به دنبال راه هایی برای همزیستی باشد.»

او تصریح کرد: «ما نمی‌توانیم شانس یمن برای صلح را به خطر بیاندازیم و اجازه دهیم آن به یک آسیب جانبی تبدیل شود. مردم یمن، از جمله هفده میلیون نفری که برای بقای خود به کمک های بشردوستانه وابسته هستند، برای مدت طولانی رنج کشیده اند. صلح در یمن ارزش ذاتی دارد و من متقاعد شده ام که صلح یمن با خود و همسایگانش تأثیر مثبتی بر پویایی منطقه خواهد داشت.»

فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن گفت: «من از طرف‌ها می‌خواهم که از اقدامات تشدیدکننده یکجانبه خودداری کنند و با حسن نیت زیر نظر سازمان ملل به گفتگو بپردازند تا راه‌حل‌های مشترکی را از طریق همکاری پیدا کنند و اختلافات را به فرصت‌هایی برای پیشبرد مسیر به سوی رفاه مشترک تبدیل کنند.»

منبع : ایرنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار