| کد مطلب: ۱۰۸۸۹۳۱
لینک کوتاه کپی شد

بهترین راه سفر از تهران به ارومیه کدام است؟

تجربه سفر با قطار برای اکثر افراد لذت‌بخش است و آن‌ها تماشای مناظر زیبا در مسیر را یکی از بخش‌های جذاب و خاطره‌انگیز سفرشان می‌دانند. در این مطلب راه‌های مختلف سفر از تهران به ارومیه و فاصله این دو شهر با وسایل نقلیه مختلف را بیان کرده‌ایم.

بهترین راه سفر از تهران به ارومیه کدام است؟

فاصله تهران تا ارومیه، حدودا 765 کیلومتر است که با انتخاب هرکدام از وسایل نقلیه اتوبوس، قطار، هواپیما و ... این مسافت تغییر می‌کند و مدت زمان طی کردن آن متفاوت خواهد بود؛ مثلا می‌توانید بلیط قطار تهران ارومیه را تهیه کنید و با قطار پس از 10 ساعت از پایتخت به این شهر زیبا در غرب کشور برسید. تجربه سفر با قطار برای اکثر افراد لذت‌بخش است و آن‌ها تماشای مناظر زیبا در مسیر را یکی از بخش‌های جذاب و خاطره‌انگیز سفرشان می‌دانند. در این مطلب راه‌های مختلف سفر از تهران به ارومیه و فاصله این دو شهر با وسایل نقلیه مختلف را بیان کرده‌ایم.

مسیرهای تهران تا ارومیه

ارومیه یکی از شهرهای زیبا و مرکز استان آذربایجان غربی است که در غرب کشورمان قرار دارد. جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی ارومیه، این شهر را به یکی از مقاصد فوق‌العاده سفر و گردشگری ایران تبدیل کرده است. اگر قصد دارید از تهران به ارومیه بروید، خوشبختانه مسیرهای متنوع جاده‌ای، هوایی و ریلی را در اختیار دارید که البته هرکدام از راه‌ها در مدت زمان متفاوتی شما را به مقصد می‌رسانند.

انتخاب وسیله نقلیه برای سفر به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ برای مثال، افرادی که دوست دارند از مسیر لذت ببرند و در عین حال عجله‌ای برای رسیدن به مقصد ندارند، با خرید بلیط قطار تجربه متفاوتی از سفر کسب خواهند کرد.

مسافت تهران تا ارومیه با خودرو شخصی

بعضی از افراد، به دلایل خاص خود ترجیح می‌دهند با خودروی شخصی به سفر بروند. سه مسیر جاده‌ای از تهران به ارومیه وجود دارد که زمان طی کردن آن با خودروی شخصی و اتوبوس متفاوت است.

کوتاه‌ترین مسیر تهران ارومیه

یکی از راه‌های تهران تا ارومیه که کوتاه‌ترین مسیر بین این دو شهر است، از شهرهای قزوین، ابهر، زنجان و تبریز عبور می‌کند. در صورت انتخاب این جاده تهران به ارومیه، تقریبا پس از 8 ساعت و 25 دقیقه به مقصد می‌رسید. مسافت این مسیر 764 کیلومتر است.

این مسیر به‌دلیل عبور از آزادراه‌ها، هم راحت و هم سریع‌تر است؛ بنابراین برای افرادی که قصد دارند سریع‌تر مسیر سفر را طی کنند، بهترین راه است. در طول این مسیر از چندین آزادراه‌ از جمله شهید کسایی تبریز عبور خواهید کرد.

دومین مسیر جاده تهران ارومیه

مسیر دوم بین تهران تا ارومیه از کردستان عبور می‌کند که حدودا 815 کیلومتر است. در صورت انتخاب این جاده باید از شهرهای ساوه، کبودرآهنگ، بیجار، دیواندره، سقز و بوکان عبور کنید. مدت زمان طی کردن این مسیر با ماشین شخصی حدودا 10 ساعت و 40 دقیقه است.

مسیر سوم تهران تا ارومیه

راه دیگری هم برای رفتن به ارومیه از پایتخت وجود دارد که از تهران آغاز می‌شود و با گذر از شهرهای ساوه، همدان، زنجان و تبریز به ارومیه می‌رسد. مسافت این مسیر حدودا 919 کیلومتر است و طی کردن آن با اتوبوس تقریبا 10 ساعت و 54 دقیقه زمان می‌برد.

مسیر تهران به ارومیه با اتوبوس

بعضی از افراد به دلایل مختلف از جمله امنیت، نداشتن وسیله نقلیه شخصی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها، سفر با اتوبوس را به خودرو شخصی ترجیح می‌دهند؛ البته قیمت بلیط قطار تهران ارومیه نیز نسبتا ارزان است و زمان طی کردن مسیر جاده‌ای با اتوبوس و مسیر ریلی بین این دو شهر نیز تقریباً یکی است. تماشای طبیعت شهرهای بین تهران و ارومیه نیز یکی از مزایای سفر به ارومیه، با قطار است.

در هر صورت، اتوبوس‌های تهران به ارومیه تمام روزهای هفته از پایانه‌های مسافربری غرب و بیهقی تهران به مقصد ارومیه در تردد هستند و مسافران را جابجا می‌کنند. طی کردن مسیر این دو شهر با اتوبوس 10 ساعت طول می‌کشد.

مسافت تهران به ارومیه با هواپیما

برای کسانی که زمان رسیدن به مقصد برای‌شان در اولویت قرار دارد، بهترین راه سفر از تهران به ارومیه، راه هوایی است. طی کردن مسیر هوایی از پایتخت تا این شهر، حدودا 1 ساعت طول می‌کشد؛ بنابراین، مسافران بدون خستگی راه و در مدت زمان خیلی کوتاه به ارومیه می‌رسند. مبدأ این پرواز از فرودگاه مهرآباد تهران و مقصد آن فرودگاه بین‌المللی شهید باکری ارومیه است.

لازم به ذکر است که سفر با هواپیما، شرایط و دردسرهای خاص خود را دارد که ممکن است به مذاق بعضی از افراد خوشایند نباشد؛ برای مثال کسانی ترس از ارتفاع دارند یا کسانی که بودجه سفر برای‌شان در اولویت است، سفر با هواپیما را انتخاب نمی‌کنند. لازم به ذکر است که هزینه سفر با هواپیما، نسبت به سایر وسایل نقلیه بیشتر است.

علاوه بر موارد بالا، مسائل دیگری مثل محدودیت بار و تأخیر پرواز از چالش‌های سفر با هواپیما هستند. محدودیت حمل بار در سفر با قطار تقریبا وجود ندارد. از این نظر بسیاری از افراد استفاده از قطار را به سایر روش‌ها ترجیح می‌دهند.

مسیر تهران به ارومیه با قطار

اگرچه سفر با قطار، دیرتر از سایر روش‌ها شما را به مقصد می‌رساند، اما تجربه تماشای یک مسیر زیبا و سرسبز بین تهران و ارومیه را فقط از طریق این وسیله نقلیه کسب خواهید کرد. طی کردن مسیر ریلی تهران ارومیه، حدود 10 ساعت زمان می‌برد و در طول مسیر از شهرهای کرج، قزوین، خرمدره، زنجان، مهاباد و چند شهر دیگر عبور خواهید کرد.

به‌عنوان برخی از مزایای سفر با قطار می‌توانیم موارد زیر را بیان کنیم:

  • هزینه پایین

  • راحتی در سفر

  • تجربه متفاوت

  • آشنایی با افراد

  • عدم محدودیت در حمل بار

  • تماشای مناظر طول راه

 خرید بلیط قطار تهران ارومیه از فلای تودی

اکنون می‌دانید که چند راه از تهران به ارومیه وجود دارد و با توجه به شرایط و نیازهای هرفرد، بهترین مسیر بین این دو شهر کدام است. در صورتی که قصد دارید با ماشین شخصی و سریع به ارومیه برسید، کوتاه‌ترین مسیری که از آزادراه‌های متعدد می‌گذرد بهترین راه است. اگر هم ملاک‌های دیگری دارید، می‌توانید یکی از مسیرها و روش‌هایی که در این مطلب بیان کردیم را انتخاب کنید؛ برای مثال تجربه تماشای مناظر طبیعی در شرایطی متفاوت و با هزینه مناسب، از طریق سفر با قطار میسر خواهد شد.

برای خرید بلیط قطار تهران به ارومیه می‌توانید به سایت فلای تودی مراجعه کنید. فلای تودی یکی از بهترین و معتبرترین مراجع تهیه بلیط قطار در ایران است که امکان تهیه آسان و سریع بلیط و رزرو پروازهای داخلی و خارجی و همچنین رزرو هتل در تعداد زیادی از شهرها و کشورهای جهان را فراهم کرده است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار